5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    barts

mail en jabberwocky

Sinds een tijdje gooit mail regelmatig teksten door de war. In plaats van
    ‘Oorspronkelijk bericht’
    staat er dan:
    ‘Qqturtqpmgnklm”dgtkejv’ (bijvoorbeeld).
    Een volgende keer is het weer weg, maar gebeurt het in een ander bericht. Op de G4 gebeurt het wel, op de iMac niet.
    Rara, hoe kan dit?:o

Bijdrager
    thomdebom

heeeeey das raar!
    Ik stuurde laatst een mailtje naar een vriendin van me. Toen kreeg ik een mailtje terug dat er hele rare zinnen stonden. Paar woorden wegelaten, punten verdwenen, enz…

en het rare is dat als ze precies dat bericht terugstuurd, dan krijg ik het wel goed (dus niet door de war…)

Pas als ze in copy-paste naar een document, krijgt ze het opeens wel goed te zien. Is dat nou niet vaag?!?!?!?!?

Bijdrager
    Gijs

Gebruiken jullie SSL-codering of zoiets? Misschien was de tekst niet goed versleuteld/ontsleuteld.

Bijdrager
    barts
    ”Gijs”

Gebruiken jullie SSL-codering of zoiets? Misschien was de tekst niet goed versleuteld/ontsleuteld.

Geen idee, waar stel ik dat al dan niet in?

Bijdrager
    Gijs

In de voorkeuren kun je bij ‘account>wijzig>geavanceerd’ aanvinken dat je SSL wilt gebruiken. Maar dat staat standaard uit, dus zal het je probleem niet zijn. Toch lijkt het me iets met versleuteling te maken te hebben. Gebruikt de geaddresseerde misschien PGP (beveiliging van e-mail)? Ik werp maar wat op, hoor, ik ben niet deskundig op dit gebied.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.