8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Cubehead

Mail en hoe dat in werkt.

Ik had ddit stukje ook al onder Software gezet, maar hierr komt ie nogmaals:

In de serie een domme vraag is ook een vraag;
    – Hoe maak ik Mail weer helemaal schoon zodat er geen oude users tussen zitten en dus ook geen oude mailtjes meer? General Reset kan ook, maar welke voorkeuren moet ik dan weggooien (com.apple.mail.plist?)
    – Als ik naast mijn standaard XS4ALL adres ook nog een alias gebruik hoe maak ik die aan? LET OP: it is geen email adres maar een alias
    – Kan ik een Eudora adressenbook importeren naar het OS X Adressenboek of ga ik vannacht lang zitten copy/paste’n?

Vast vragen die al menig keer beantwoord zijn maar toch…

Groet,
    Dirk

Bijdrager
    JJmac

:oops:
    Ik vraag me ook af, hoe ik de mail adressen kan opschonen die niet in mijn adresboek staan.

Moderator
    Lucas Raggers

– preferences > accounts. Verwijder hier alle email accounts

– Aliassen komen via je gewone account binnen. Ik heb een ‘rule’ aangemaakt (zie preferences > rules). Die zegt dat alle emailtjes gestuurd aan mijn alias verplaatst moeten worden naar map X. Zo zorg je ervoor dat alle mail voor je alias niet in de inbox komt, maar in een zelf aan te maken mailbox.

– Mail heeft zelf geen adressenboek, maar haalt alles uit Address Book.

Bijdrager
    Cubehead
    ”lucasraggers”

- Aliassen komen via je gewone account binnen. Ik heb een ‘rule’ aangemaakt (zie preferences > rules). Die zegt dat alle emailtjes gestuurd aan mijn alias verplaatst moeten worden naar map X. Zo zorg je ervoor dat alle mail voor je alias niet in de inbox komt, maar in een zelf aan te maken mailbox.

Maar hoe zorg ik dat ik bij een Nieuw te sturen bericht kan kiezen uit mijn hhofdadres en de alias(sen)??

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”Dirk

Ik had ddit stukje ook al onder Software gezet, maar hierr komt ie nogmaals:

In de serie een domme vraag is ook een vraag;
    – Hoe maak ik Mail weer helemaal schoon zodat er geen oude users tussen zitten en dus ook geen oude mailtjes meer? General Reset kan ook, maar welke voorkeuren moet ik dan weggooien (com.apple.mail.plist?)
    – Als ik naast mijn standaard XS4ALL adres ook nog een alias gebruik hoe maak ik die aan? LET OP: it is geen email adres maar een alias
    – Kan ik een Eudora adressenbook importeren naar het OS X Adressenboek of ga ik vannacht lang zitten copy/paste’n?

Vast vragen die al menig keer beantwoord zijn maar toch…

Groet,
    Dirk

1. de map Mail in je Library weg gooien en ook de file com.apple.mail.plist in de prefs (je hebt dan nog wel je adresbook)
    2 dat moet je bij xs4all regelen
    3 je kan het vast importeren: in het proggie adresboek zit in het archief menu een import functie.
    4 voortaan liever niet meer in meerdere fora posten, want iedereen leest toch alles.

Bijdrager
    Cubehead

Wat ik bedoel met die alias.: Ik heb naast min gewone adres ook een front adres met mijn naam. Heeft verder geen pop of smtp account. In Eudora werkt dat als een treintje, maar binnen lukt het niet om er een te maken zonder een account aan te maken en dat kan weer niet zonder pop of smtp……

The irony in this one

Over dat niet posten op meerdere fora
    ik zal in de toekomst weer een :innocent: blijven

Dank
    Dirk

Bijdrager
    Marc
    ”JJmac”

:oops:
    Ik vraag me ook af, hoe ik de mail adressen kan opschonen die niet in mijn adresboek staan.

In mail, Venster/adressenoverzicht openen en de adressen daarin deleten

Bijdrager
    JJmac

:D :D :D :D :D
    Digitalguru, bedankt dit bedoelde ik

JJmac

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.