13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    MDF

Mail en Exchange – Dringend aub…

Ik heb een dringend probleem dat ik vandaag nog moet oplossen !!!
    Bedankt alvast voor je begrip. :D

Wil op het werk een connectie maken tussen het bedrijfsnetwerk Exchange met mail van OSX. Heb de verschillende vorige draadjes hierover reeds geraadpleegd maar probleem is niet opgelost.

– Microsoft Exchange 5.5 (met Servicepack 4)
    – Mail van Apple (OSX-10.3.5) – op een G4

Ik heb wel Safari aan de praat gekregen en dat lukt wel, gaat ook over het internationaal bedrijfsnetwerk. Ook alle andere servers in het netwerk kan ik zien en krijg ik toegang toe.

In configuratiemenu Mail heb ik opgegeven accounttype Exchange en ook alle andere gevraagde gegevens (overlegd met systeembeheerder). Maar ik krijg steeds “Het inloggen op de door u opgegeven Exchange server is mislukt”. :(

Bijdrager
    Brak Mak Morn

Als je inlogt op de *naam* van de Exchange server moet je eens proberen in te loggen met het IP adres.

Dat deed het bij ons.

Bijdrager
    remier
    ”Brak

Als je inlogt op de *naam* van de Exchange server moet je eens proberen in te loggen met het IP adres.

Dat deed het bij ons.

idd, normaal gaat het via NetBIOS alleen dat heeft de mac niet…
    Probeer het ipnummer maar eens of neem de naam op in /etc/hosts

Bijdrager
    MacRooyen

Ikzelf log op de IMAP manier in op ons bedrijfsnetwerk.
    Deze vorm kan je gewoon ook kiezen als je een nieuw account aanmaakt binnen Mail.
    De “Incoming Mail Server” heb ik ook gedefinieerd als IP nummer. Ook voor de Outgoing Mail Server (SMTP) heb ik het IP nummer opgegeven.
    Onder “Server Settings” heb ik opgegeven dat ik “Password” als autorisatie heb (verder natuurlijk 25 als Server Port). De SSL staat uit bij mij.

Hoop dat je hier wat mee kan :roll:

Bijdrager
    MDF

Probeer het ipnummer maar eens of neem de naam op in /etc/hosts

Ik heb het IP nummer geprobeerd maar hetzelfde…
    bestand etc/host is enkel lezen, hoe kan ik schrijfbeveiliging opheffen. In info kan ik dit niet wijzigen…

Bijdrager
    MDF

Onder “Server Settings” heb ik opgegeven dat ik “Password” als autorisatie heb (verder natuurlijk 25 als Server Port). De SSL staat uit bij mij.

Waar kan je dat instellen ?

Bijdrager
    MacRooyen
    ”MDF”

Waar kan je dat instellen ?

Zoals er staat: onder de “Server Settings”. Deze optie zal alleen bij een IMAP account zichtbaar zijn en zit dan bijna helemaal onderop het tabblad “Account Information”.

Bijdrager
    MDF

@MacRooyen

Je hebt een PB mail !

Bijdrager
    MacRooyen

Ben bang dat mijn mailbox het een beetje af laat weten want ik zie niets nieuws:(

Bijdrager
    remier

Kan je het ip-adres uberhaupt wel bereiken door te pingen

Bijdrager
    Sad

misschien overbodig om te zeggen, maar bij naam en wactwoord moet je de gegevens van je NT-domein account ingeven, niet die van de user op je Mac die je gebruikt.

(sorry klinkt stom maar ik heb al 2 mensen geholpen die dit fout deden)

Wat ook nog kan fout gaan is als je rare tekens zoals een & of een ` of ‘ of of / in je wachtwoord hebt. Hiermee heb ik een keer een dag verloren met iemand’s account die het niet deed. De oplossing was dus een nieuw wachtwoord nemen zonder die rare tekens.

Bijdrager
    MDF

Het is opgelost !

Op de Exchange server (5.5) moet de inlognaam en de alias die wordt gebruikt identiek zijn. Voor normaal gebruik maakt dit niets uit maar voor de verbinding via IMAP wel.

Systeembeheerder heeft hier lang naar gezocht maar gevonden !!!

Bedankt iedereen voor de medewerking en het meedenken. :lol:

Bijdrager
    conzumer

Thanx ook,

zeer bruikbare tip.

Kan eindelijk entourage gebruiken op X :mrgreen:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.