5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Spongebob

Mail sturen naar contact met meerdere adressen

ik heb heel wat contacten/adreskaarten in mijn adresboek zitten. En sommige contacten/adresboeken hebben meerdere emailadressen.

Nu moet ik één voor één de bijbehorende emailadressen aanklikken. Dit moet toch met 1 handeling mogelijk zijn?

Dus hoe kan ik ervoor zorgen dat ik meteen ‘alle’ emailadressen (die gekoppeld zijn aan één contact/adreskaart) in mijn emailtje zet als ik die persoon op al zijn emailadressen een mailtje tegelijkertijd wil toezenden.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    @RoRoNL

Zet die mensen in een te maken Groep. Die groep moet je eenmaal instellen / maken, en voortaan verstuur je dan je mail naar die groep.

Natuurlijk maakt het Adresboek niet uit als je een Groep maakt bestaande uit 1 persoon, met meerdere adressen. Ligt Adresboek niet wakker van, mocht je dat afvragen..

Bijdrager
    Spongebob

hoi rornl,

ik denk dat je mijn vraag niet echt begrijpt, want ik gebruik ook ‘groepen’ enzo. Het gaat me om de verschillende emailadressen binnen één contactpersoon. Van sommige contactpersonen heb ik meerdere emailadressen en als ik ze in groep zet, gebruikt mail alleen maar het eerste emailadres en dus niet de anderen.

Ik vrees dat ik ze allemaal zal moeten uitsplitsen in verschillende contactkaarten, wil ik elk emailadres apart bereiken, maar ik dacht dat er misschien toch een manier was om het in één keer te kunnen doen.

toch bedankt!

Bijdrager
    @RoRoNL

Aha. Helder. Zal er nog even over nadenken.

De meeste mensen die zulke bulk-mailingen doen, gebruiken een mailserver(programma) omdat dit veel meer maatwerk biedt dan Mail en adresboek.

Mogelijk dat Gmail aan je wensen voldoet? Hoe gaan zij om met mailgroepen?

Bijdrager
    ExtraLarge

@ Spongebob Heb je hier al een oplossing voor?:sad: Ik kamp met hetzelfde probleem. Ik heb een slimme groep aangemaakt met “als e-mail ingesteld” (sommige in de totale lijst hebben geen e-mail adres dus vandaar. Dan houd ik er inderdaad in die grote lijst alleen mensen met een e-mail adres over, maar sommige hebben er meerdere en ik wil de mail naar allemaal sturen. Als je de naam van de persoon in je mail to: of bcc: zet en je klik erop staat er idd maar 1 aangevinkt. Je moet toch ook ergens kunnen instellen welke van de 3 je dan wilt gebruiken? Maar in principe wil ik ze naar allemaal sturen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.