7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Sy

mail eigen domein via Apple mail – ingaand lukt uitgaand niet

Hallo,
    Ik heb een eigen domein en wil via Apple mail mijn mail ontvangen en via Apple vanuit eigen domein mail versturen.
    Mijn internetprovider is Ziggo.
    De ingaande is gelukt, de uitgaande lukt niet. Ik heb de poorten al gewijzigd in vanalles, staat nu op 26. Is smtp.domeinnaam.nl het probleem? Via gmail wil ik niet want ik wil juist dat bij verzending via mijn eigen [email protected] gaat.
    Wie heeft raad? Outlook kopen???
    Groet
    Sy

Bijdrager
    SanderTreur

Hallo Sy,

outlook kopen zal sowieso geen zin hebben, het ligt niet aan apple mail maar aan je instellingen. Om welke domeinnaam gaat het en waar is deze gehost? Het kan zijn dat het in plaats van smtp.domeinnaam.nl het adres mail.domeinnaam.nl moet zijn (bij mijn host wel).

Bijdrager
    Sy

In mijn mail van host Webreus staat duidelijk smtp vandaar dat ik dat steeds geprobeerd heb. Ik teste jouw idee via poort 26, lukte niet. De standaardpoorten geprobeerd: helaas ook geen succes. Verder zoeken dus nog:-( Dank voor je reactie! Groet, Sy

Bijdrager
    SanderTreur

Ik weet niet of je het zelf al gezien had maar hier staat een hele uitgebreide uitleg voor o.a. Apple Mail. https://www.webreus.nl/mailhulp/emailinstelling.php.

Als je exact doet wat daar staat zou het toch moeten werken..

Bijdrager
    Ernste

Op afstand lastig te beoordelen wat het probleem is, maar het zou zo moeten zijn:
    smtp.jouwdomein.nl (of .net of wat voor domein je maar hebt).
    poort 25025
    gebruikersnaam en wachtwoord invullen
    (Bron)

Edit: Sander was sneller.

Bijdrager
    gtalien

Ziggo blokkeert in heel veel gevallen andere SMTP servers. Laatst ook uren liggen klooien voordat ik het door had. Tweakers: Ziggo blokkeert…. Hier thuis heb ik het met Ziggo wel aan de gang, maar dan niet via poort 25. In mijn geval MOEST SSL aan staan om het te laten werken (welke poort precies kan ik nu even niet opzoeken).

Het makkelijkst is gewoon smtp.ziggo.nl gebruiken, je kunt dan alsnog met je eigen domeinnaam mails versturen, dit verloopt dan alleen via de servers van Ziggo.

Bijdrager
    Sy

Ik heb het algemene [email protected]
    werkend gekregen op poort 2505 met smtp.domein.nl ! YES! BLIJ!
    Hartelijk dank voor jullie hulp!!!

Nu wil ik ook [email protected] aan de gang krijgen. Bij invoer
    van gebruikersnaar [email protected] meldt hij me dat ik dat al
    gebruikt heb voor account info, hetgeen natuurlijk klopt. Als ik
    dan via [email protected] als gebruiker probeer lukt het niet.
    de smtp.domein.nl heb ik wel hetzelfde gelaten. Daar stond eerst
    smtp.domein.nl:Sy hetgeen ook niet werkte.
    Wat kan ik doen?

Groet,
    Sy

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.