9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    jvl

Mail: e-mail van 2015 verloren

Beste,

Ik heb onlangs mijn El Capitan een nieuwe clean install gegeven op mijn MB pro 15″. (SSDboot en HDDdata)
    Alles handmatig even weggeschreven (thuismap + enkele lib files). Alsook de Timecapsule nog een rondje backup laten draaien.
    Na de nieuwe installatie en alles weer toe te voegen ben ik nu mijn mails kwijt van 2015 en klein stukje 2014.
    POP mail account, en wel echt wel belangrijk als directie.
    De provider heeft ze ook niet meer zitten. Weg zijn ze…

Wat kan ik doen? Tips/Tricks?

Geblokkeerd
    Carp

Gewoon je back-up terug plaatsen.

Bijdrager
    jvl

https://support.apple.com/nl-nl/HT201250

How to manually restore your Mail folder from Time Machine

Deze twee bovenstaande links bv werkten niet.

Backup terugplaatsen, heb ik al gedaan, eentje recent en een keer van enkele maanden terug.
    Max is 15 feb 15.

Anoniem

POP-mail…. bestaat dat uberhaupt nog..:S

Bijdrager
    abbenhui

Ik snap het niet. Alles dat op je iMac staat zit ook in de TM. Dus als je die mails vorige week nog had op je iMac moeten ze ook in de TM backup zitten.

Bijdrager
    Shmoo

Ik weet wel dat als ik dit lees dat we over twee jaar een hele grote groep Mac-gebruikers hebben die gewoon een opfriscursus nodig hebben, hoe je met een computer in deze tijd moet werken.

Computers en technieken/diensten worden gewoon te slim voor deze mensen waardoor ze niet zien ( fout van Apple ) hoe makkelijk dingen voor ons gemaakt worden. Je hoeft alleen maar mee te doen en alles gaat vanzelf, alleen als niemand bij Apple de technieken uitlegt heb je gewoon een probleem

Bijdrager
    Sama

Sinds El Capitan is Mail een ramp.
    Na de installatie ervan was ook al mijn mail weg.
    Met veel moeite teruggehaald via TM (want het waren er heel veel en dat wilde dus niet).
    Nu heb ik telkens lege mails en omgekeerde headers in mijn mail.

Apple is in mijn achting gezakt!

Bijdrager
    Pasav

De mail folder uit je bibliotheek koppieren vanaf de backup.
    En dan bij mail deze folder importeren in mail. PB me anders dan kan ik je begeleiden.

Bijdrager
    jvl

Bedankt voor de al-dan-niet ontopic commentaren.

Ik heb manueel alles weggezet om zeker te zijn. Uiteraard heb ik de backup teruggeplaatst. Maar kan dit te maken hebben dat ik niet de oudste genomen heb, maar wel de meest recente?
    Zijn er specifieke handelingen die je echt wel moet uitvoeren?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.