5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    svdv22

Mail downloaden naar computer van IMAP

Hoi,

Nu ik zelf ook een iPhone, iPad en iMac heb ben ik toch maar in het IMAP verhaal gaan duiken. Super handig dat beantwoorde, verwijderde, gelezen mail etc overal direct bijgewerkt is. Ik heb dus een gratis GMail account aangemaakt en deze op alle 3 de apparaten geïnstalleerd. Maar:

De meeste wijzigingen die ik doorvoer gaan goed: markeren als gelezen, reageren op een bericht etc. Het verwijderen van een bericht geeft echter onverwachte reacties:

– Als ik een bericht verwijder op de iPad (of iPhone) dan verwijderd hij deze wél op de iPhone (of iPad) maar níét op de iMac
    – Als ik een bericht verwijder op de iMac dan verwijderd hij deze alleen op de iMac (en dus niet op de iPhone of iPad)

Daarnaast nog een vraag: is er een mogelijkheid om de mail te downloaden naar de computer. En ik bedoel niet zodat ik deze offline kan lezen. Ik bedoel zodat het losgekoppeld is van de IMAP server. Zodat ik vervolgens alle berichten van de server kan verwijderd, deze dus van mijn iPhone en iPad verdwijnen maar wél op mijn iMac, desnoods in een aparte postbus, blijven staan.

Erg handig mocht ik de 10 gb grens van GMail overschrijven.

Iemand ideeën / tips?

Specificaties (mocht het uitmaken):
    iMac met Mac OS X 10.8.2 met daarop Apple Mail 6.2
    iPhone 4S met daarop iOS 6.0.1
    iPad 4e generatie met daarop eveneens iOS 6.0.1

Bijdrager
    tarun

Normaal gesproken zou het op alle machines hetzelfde moeten werken met IMAP. Ik lees wel op internet dat GMail een niet zo goede implementatie van IMAP heeft. Misschien zit daar het probleem?

Een mogelijk oplossing is om op je iMac een synchronisatie af te dwingen door het commando “Haal nieuwe berichten op” (cmd-shift-N).

Mails kan je ook los in de Finder bewaren, maar je mails ene beetje opruimen en ordenen kan ook een heleboel schelen.

Bijdrager
    Beech

Het Mail-programma op je iMac slaat je mails op, en daar kun je ook een back-up van maken. Mails die je op de server verwijdert blijven in Apple Mail op je iMac staan als je ze de kans hebt gegeven daar gedownload te worden.
    Als je op de iPad een mail verwijdert gaat deze naar de prullenbak, en die kun je daar ook nog verwijderen, maar die staat nog wel in de map Alle berichten.

Inactief
    Anoniem

Op zoek naar een uniek design accessoires of coole gadgets voor je iPhone? IPhone-accessoires en mobiele telefoon accessoires! Authentic! De absolute laagste prijs! Niet te missen! http://www.188.fm/2n

Bijdrager
    Ruben

Het klinkt alsof je de iMac toch gewoon als POP hebt ingesteld. Controleer dat nog even. Je kan in het Mail programma niet veranderen van POP naar IMAP, je moet de account opnieuw aanmaken daarvoor.

Om mail uit je IMAP te halen maar wel op de Mac te houden maak je simpelweg een folder aan die niet op de server maar op de iMac staat, dat kun je bij het maken van een map aangeven. Wanneer je vervolgens berichten vanuit je INBOX of andere map op de IMAP server naar deze map op de iMac verplaatst staan ze alleen nog lokaal op de iMac.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.