5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MacGer

Mail doorsturen/antwoorden traag..

Ik heb sinds kort dat als ik een mailtje wil antwoorden, hoe klein het verzonden berichtje ook is, het vreselijk lang duurt voordat ik een antwoord kan typen.. Het gekleurde rondje blijft maar draaien (ca 1 min).
    Programma Mail 2.0.7 OSX 10.4.6 PPC

Iemand een oplossing??

Thanks

Bijdrager
    Deskman

Welke SMTP-server gebruik je?? Dezelfde als je ADSL-, kabel of inbel-account?

Bijdrager
    MacGer

Zonnet en gmail.. Op beide geen verschil

Bijdrager
    jochemh

Heb ik ook al zeker een maand of twee.
    Reply op een mail of een mail doorsturen duurt eindeloos. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets hielp.

Uiteindelijk heb ik Entourage in gebruik genomen – importeren vanuit Mail gaat heel soepel.
    (Met de laatste update is het mogelijk om het Entourage adresboek te synchroniseren met je Apple adresboek. Dat was voor mij de belangrijkste reden om Entourage niet te gebruiken).

Bijdrager
    Deskman

De belangrijkste reden om van Entourage / outlook (8 jaar gebruikt) over te stappen was het tot 3x toe onherstelbaar corrupt worden van de database en het uiteindelijk slecht ondersteunen van spotlight (of: de fantastische spotlight functie in mail)

Mail moet gewoon vlot kunnen verzenden.
    Probeer eens de smpt-server van je inbeldienst in te stellen (ook bij g-mail). Zonnet is Tele2 geworden. Als je smtp.zonnet.nl intikt dan heb je kans dat je eerst ge-redirect wordt. Probeer het anders eens met smtp.tele2.nl
    Heb je een automatische DNS / juiste DNS bij je netwerkinstellingen?
    Heb je de juiste poort geselecteerd? in je mail-accountinstellingen?

Je kunt ook eens kijken hoe vlot de ‘connnection-doctor’ in Mail verbinding maakt met de diverse diensten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.