6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    RM

Mail doorsturen naar iCloud werkt niet !!

Ik heb een @home (oud mail adres) ziggo mailadres. Dit heb ik al jaren, ik heb dit zo ingesteld dat alle mail die daar binnen komt automatisch wordt doorgestuurd naar mijn @icloud.com mail adres. Nooit geen probleem, maar een paar dagen krijg ik geen mail meer binnen. Als ik in de webmail van ziggo kijk dan komen ze daar wel binnen maar worden ze niet doorgestuurd naar @icloud.com.

Als ik het doorstuur adres wijzig naar mijn werk mail dan wordt deze wel doorgestuurd naar mijn werk. Zodra ik het doorstuur adres weer wijzig in mijn prive mail dan wordt er dus niet doorgestuurd.

Het lijkt erop dat er vanuit ziggo wel wordt doorgestuurd maar helaas niet naar @ iCloud.com.

Iemand een idee???

Bijdrager
    ekapteyn

melding gemaakt bij ziggo. morgen hoor ik meer info.

Bijdrager
    RM

Thanks. Ik heb ook al contact gehad met ziggo en apple. De vraag van apple is of dat de mail wel verstuurd wordt bij ziggo of dat de mail wel verstuurd wordt maar niet ontvangen wordt bij apple. Daar was ik zelf ook al achter maar ik kan dat zelf nooit traceren 😟. Ergens wordt hij tegengehouden.

Moderator
    Night

Misschien wordt doorgestuurde mail bij Apple gezien als spam en dus direct gefilterd?

Bijdrager
    Harrievani

Heb ik ook. Als ik mail stuur vanaf een ander Ziggo account, komt mail aan op mijn @home, maar gaat niet verder naar iCloud. Zender krijgt daarvan geen bericht.

Als mijn vrouw me mailt vanaf haar werk gebeurt hetzelfde,  maar zij krijgt een melding dat een ip adres geblokkeerd is.

Dat ip is eigendom van Ziggo en er blijkt een range van Ziggo ip’s geblokkeerd. Hieruit concludeer ik dat wellicht de Ziggo mailserver, die het automatisch forwarden verzorgd, op een blacklist staat.

Ziggo gebeld met het verzoek hierop actie te ondernemen,  maar callcenter medewerker zeg dat dit geen probleem Is van   Ziggo.

Ik denk van wel, maar Ziggo medewerker weigert actie te ondernemen.

Nu heb ik zelf actie ondernomen door naar de eigenaar van de blacklist te berichten. Heb daar (nog) geen antwoord op. Heb zondag 17 juni een bericht gestuurd via de link die zat in de mail, waarin de ip blokkade werd gemeld. Hopelijk nemen zij actie. Apple heeft hier overigens niks mee te maken. Het Is terecht dat zij de mail weigeren.

Eigenlijk zou Ziggo zijn werk moeten doen.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  Harrievani.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  Harrievani.

Bijdrager
    RM

Gisteren 2 mensen gesproken van Ziggo en die zeggen dat alles goed functioneert en dat er geen problemen zijn. Het zelfs contact gehad met Apple en die kunnen ook niets voor mij doen omdat zij niet kunnen zien of dat het mailtje daadwerkelijk wordt doorgestuurd naar Apple. Dan pas kunnen ze bij Apple iets zien of doen.

Zojuist nogmaals naar Ziggo gebeld en toen werd me verteld door de medewerkster dat er een probleem is met het doorsturen naar alle @icloud.com en @me.com adressen. Verder wist zij er ook niets van maar het is dus bekend bij Ziggo en Apple. Als het goed is zou zowel Ziggo en Apple een melding krijgen dat er iets niet goed gaat. Dus we moeten gewoon nog even geduld hebben.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.