15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Marco71

Mail doet raar, laat geen foto's zien

Op mijn spiksplinternieuwe iMac doet Mail.app raar bij (de meeste) toegestuurde foto’s. De foto’s worden niet getoond en de kopteksten van de mails met foto’s ook niet. De foto’s zijn ook niet als bijlage vindbaar. Gebeurt sinds enkele dagen, voorheen was er geen probleem. Eerder gestuurde mails met foto’s worden wel gewoon getoond.

Ik dacht nog: dat zal wel een instellinkje zijn dat per ongeluk verkeerd is gezet, maar ik kan het niet vinden. Is iedereen nou zo slim of ben ik zo dom?:) De foto’s zijn op al mijn andere Macs in hetzelfde netwerk wel gewoon zichtbaar.

Heeft iemand advies?

Bijdrager
    Koetjesreep

bovenaan in mail (MAIL -> REBUILD) misschien dat dat alles oplost.

Bijdrager
    mac osx rules

Staan de berichten wel in je ‘inkomend’ postvak? Of in ‘Ongewenste Reclame’ postvak?

En wat bedoel je precies met kopteksten? De tekst dat boven de foto in hetzelfde bericht is getypt, of de titel van je ontvangen mailtje?

Het zou namelijk zo kunnen zijn dat de persoon die zijn mail verstuurd geen titel geeft aan zijn bericht waardoor je mac het berichtje in het reclame vak gooit. Dit komt omdat de mac nieuw is en niet gewend is aan het adres.

——-

Mocht dit namelijk het geval zijn, dan staat er boven je ontvangen mail een licht bruine balk met de tekst: “Door mail beoordeeld als reclame.” Wat je moet doen is aan de rechter zijde even klikken op beide knoppen: ”Laad afbeeldingen”, en ”Geen reclame”.

Succes

Bijdrager
    Marco71

Dank voor de reacties!

Nee, de mails komen niet in het reclame postvak. Bij nader inzicht worden foto’s toegevoegd als een enorme lijst onleesbare karakters, beginnend met zoiets als:

<br />
    ------=_NextPart_001_0005_01CBF85B.17251650<br />
    Content-Type: text/html;<br />
    	charset="iso-8859-1"<br />
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable</p>
    <p><!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"><br />
    <HTML><HEAD><br />
    <META content=3D"text/html; charset=3Diso-8859-1" =<br />
    http-equiv=3DContent-Type><br />
    <META name=3DGENERATOR content=3D"MSHTML 8.00.6001.18975"><br />
    <STYLE></STYLE><br />
    </HEAD><br />

Ik zie overigens geen Rebuild-optie?

Bijdrager
    mac osx rules

Maf? Je krijgt HTML tags te zien bij het ontvangen van een foto?

Zou je een screenshot willen maken met de toetsen combinatie: cmd (knop links naast spatie) + shift + 3 ?

Deze kun je dan uploaden via imageshack.us en in je post plakken.

Groet,

Mac

Bijdrager
    Marco71

Hoi Mac,

Het begint met HTML inderdaad en eindigt in een lange lijst karakters, zie hieronder. Overigens lijken sommige foto’s nu wel weer als foto te zien te zijn, andere foto’s zien er nog steeds zo uit:

——=_NextPart_001_0009_01CBF552.E7752A90–

——=_NextPart_000_0008_01CBF552.E7752A90
    Content-Type: image/jpeg;
    name=”P4070109.JPG”
    Content-Transfer-Encoding: base64
    Content-Disposition: attachment;
    filename=”P4070109.JPG”

/9j/4T/+RXhpZgAASUkqAAgAAAAMAA4BAgAgAAAAlAoAAA8BAgAYAAAAtAoAABABAgARAAAAzAoA
    ABIBAwABAAAAAQAAABoBBQABAAAAYAoAABsBBQABAAAAaAoAACgBAwABAAAAAgAAADEBAgAgAAAA
    3goAADIBAgAUAAAAgAoAABMCAwABAAAAAgAAAGmHBAABAAAACgEAAKXEBwAQAgAAAAsAAIQCAAAA
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAIAAAAAAAA////////////////////////////////////////////////
    /////////////////////////////////////////////////////////////////f8fAJqCBQAB
    AAAA8A0AAJ2CBQABAAAAGA4AACKIAwABAAAABQAAACeIAwABAAAAUAAAAACQBwAEAAAAMDIyMQOQ
    AgAUAAAAxQ0AAASQAgAUAAAA2Q0AAAGRBwAEAAAAAQIDAASSCgABAAAA+A0AAAWSBQABAAAAAA4A
    AAeSAwABAAAABQAAAAiSAwABAAAAAAAAAAmSAwABAAAAGQAAAAqSBQABAAAAEA4AAHySBwBWBgAA
    8AIAAIaSBwB9AAAASA0AAACgBwAEAAAAMDEwMAGgAwABAAAAAQAAAAKgBAABAAAAAAwAAAOgBAAB
    AAAAAAkAAAWgBAABAAAA0gIAAACjBwABAAAAAwAAAAGkAwABAAAAAAAAAAKkAwABAAAAAAAAAAOk
    AwABAAAAAAAAAASkBQABAAAALA4AAAakAwABAAAAAAAAAAekAwABAAAAAAAAAAikAwABAAAAAAAA
    AAmkAwABAAAAAAAAAAqkAwABAAAAAAAAAAAAAAAGAAMBAwABAAAABgAAABoBBQABAAAAQA4AABsB
    BQABAAAASA4AACgBAwABAAAAAgAAAAECBAABAAAAtB4AAAICBAABAAAAqQ0AAAAAAAACAAEAAgAE
    AAAAUjk4AAIABwAEAAAAMDEwMAAAAABPTFlNUAACAA4AAAIEAAMAAABsDgAAAQIDAAEAAAACAAAA
    AgIDAAEAAAAAAAAAAwIDAAEAAAAAAAAABAIFAAEAAACADgAABQIFAAEAAACIDgAABgIIAAYAAACQ
    DgAABwICAAYAAACcDgAACQIHACAAAACiDgAAECAHAEgAAACyAwAAICAHAJgBAAAABAAAMCAHABgA
    AACeBQAAQCAHACABAAC8BQAAUCAHAIgCAADiBgAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAYAAAAHAAQAAAAw
    MTAwAAECAAYAAADQDgAAAQECACAAAADWDgAAAgECACAAAAD2DgAAAwEFAAEAAAAYDwAABAEEAAEA
    AAAJEAAAAAAAACIAAAAHAAQAAAAwMTAwAAEEAAEAAAAAAAAAAQEEAAEAAAAAAAAAAgEEAAEAAAAA
    AAAAAAIDAAEAAAACAAAAAQIDAAEAAAAAAAAAAgIDAAEAAAAFAAAAAAMDAAEAAAAAAAAAAQMDAAEA
    AAAAAAAAAgMDAAEAAAAAAAAAAwMDAAEAAAAAAAAABAMEAEAAAABsDwAAAAQDAAEAAAABAAAAAQQK
    AAEAAABwEAAAAgQDAAEAAAAAAAAAAAUDAAEAAAAAAAAAAQUDAAEAAAAAAAAAAgUIAAIAAAAAAAAA
    AwUIAAMAAACCEAAABAUDAAEAAAAAAAAABQUIAAMAAACKEAAABgUIAAMAAACQEAAABwUDAAEAAAAA [KNIP]

(en dat gaat nog heel lang door…)

Bijdrager
    Marco71

Iemand nog een idee?

Bijdrager
    mac osx rules

Sorry dat ik zo laat reageer, normaal krijg ik altijd een melding na een reactie, nu blijkbaar niet.

Dit lijkt in ieder geval totaal niet op HTML, ziet er totaal niet uit als een begrijpbare code. Het lijkt me dat dit op één of andere manier de code is van je afbeelding.

Hier heb ik althans nog nooit van gehoord, maar het zou eventueel of aan je mail liggen, of aan je internet provider.
    In het eerste geval zou ik je mail opnieuw installeren. In het laatste geval kun je vooralsnog niet zoveel doen denk ik. Je zou je provider kunnen mailen/bellen, maar ik ben bang dat je daar niet ver mee komt.

Het probleem is in ieder geval dat je mail de foto niet kan ‘decoderen’.

— Edit

Je bent althans niet alleen. Op het Apple Discussions forum is iemand met hetzelfde probleem waarvan het probleem bij zijn internet provider komt. Ik zal even voor je door zoeken.

Bijdrager
    mac osx rules

Oké, ik weet tot 90% zeker dat het aan je mail.app ligt.

Probeer dit eens:
    Mail -> Voorkeuren -> Weergave -> Geef externe afbeeldingen in HTML-berichten weer.

Anders:

Ik neem aan dat je webmail prima werkt?

Vraag in ieder geval even of iemand je een .png bestand wil sturen in je mail. Kijk of je die wel kunt zien. (En controleer ook even of dit ook het geval is in je oude mailtjes.)

Bijdrager
    Marco71

Bedankt voor je hulp!

Het vinkje dat je bedoelt staat aan en verschillende bestandsformaten had ik al getest (helaas zonder succes). Het zal denk ik niet aan de provider liggen aangezien ik hier meerdere Macs heb staan via dezelfde verbinding die prima werken.

Het gekke is dat als ik een mail met foto doorstuur van één van mijn andere Macs naar de iMac deze de foto’s wél goed ziet. Het lijkt er bijna op dat Mail.app de mails van Windows-computers niet verdraagt…

Inmiddels AppleCare ingeschakeld, zij snappen ook niet hoe dit kan. Morgen word ik teruggebeld.

Dank voor je input.

Bijdrager
    Marco71

Nou, het hoge woord is er uit van de Apple engineer, komt ie:

Als mensen mail sturen vanuit Office 2004 dan kan Mail draaiend onder Snow Leopard hier NIET mee omgaan! Tiger en Leopard zijn geen probleem, maar onder Snow Leopard blijken er compatibiliteitsproblemen te zijn met mails verstuurd met Office 2004.

(Denkt men bij Apple, ik heb het idee dat ze dit niet zeker weten.)

Dus dan weten jullie dat…

Bijdrager
    mac osx rules

Hm apart. Zou overigens prima kunnen.

Verklaart dit wel waarom oudere mails wel te lezen/zien zijn?

Bijdrager
    Marco71

De Apple engineers zaten er naast. Door een foute instelling (stom van mij) kwamen veel mails in de prullenmand terecht. Met attachments in de prullenmand weet Mail zich blijkbaar geen raad. Instelling veranderd, en nu werkt alles gewoon. Dit ter info voor iedereen die deze thread leest omdat ze zelf een probleem hiermee hebben.

Bijdrager
    r00d

Ik zit met hetzelfde probleem.
    Sinds een maand (misschien sinds 1 of andere update) worden sommige mails van mailinglists waar lid van ben niet meer goed weergegeven…

Het gekke is, dit gebeurt niet altijd!
    /uploads/community/c9cb77602ce7adff5930eb53b47b5fe7317dc51a_0.png

Ik ga er eigenlijk ook vanuit dat het een kleine bug in de code van de mail is waar Mail niet mee om kan gaan… En wellicht heeft het inderdaad iets met dat Office 2004 verhaal te maken. Het schijnt niet vaak voor te komen, maar er zijn her en der inderdaad wat draadjes over… zonder oplossing helaas.

O, hier trouwens wel een oplossing! Wel een beetje gerommel in de settings…
    https://discussions.apple.com/thread/1207788?start=0&tstart=0

Bijdrager
    r00d

Bij mij werkte die oplossing helaas niet…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.