17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Jan de Hoop

Mail doet raar in Snow Leopard

Sinds snow leopard doet de mail raar.
    Het versturen duurt zeker 1 minuut. Het lijkt of het programma ergens doorheen moet.
    En er blijven steeds maar dezelfde mailtjes binnenkomen.
    Heeft iemand deze ervaring en misschien een oplossing.

Bijdrager
    macmini

mmm…bij mij werkt het perfect. Als het programma langere tijd er over doet dan zou ik zeggen wacht even een dag en kijk of het geen providerprobleem is.

Bijdrager
    mtb
    Bijdrager
    Jan de Hoop

Apple heeft alles al geprobeerd. Maar de mailtjes blijven dubbel binnenkomen en ze worden nog steeds traag verstuurd

Bijdrager
    Jan de Hoop

en bij planet staat ook alles goed. Entourage doet het wel goed

Bijdrager
    macmini

Heb je meerdere accounts ge├»nstalleerd met hetzelfde pop adres (mag niet –> heeft geen zin); controleer bij elk account of hetzelfde smtp adres ingesteld staat…of wat ik al eerder las verwijder alle accounts en bouw/test ze 1 voor 1.

Bijdrager
    Jan de Hoop

Nee allemaal een ander popadres.
    En dat opnieuw opbouwen is ook al geprobeerd

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Ik herken je probleem.
    Heb je toevallig een Gmail-account?

Je moet op de een of andere manier geen IMAP instellen maar POP. Mail maakt ineens automatisch IMAP aan. Wat het is weet ik niet maar daardoor duurt het ophalen van email e.d. ontzettend lang.
    Maar hoe je nou een POP insteld… dat is de vraag.
    De nieuwe Mail werkt dramatisch wat account instellen betreft.

Vraag me niet hoe maar het is mij gelukt het op te lossen… ik zal even voor je kijken.

EDIT:
    De oplossing is niet echt Apple-achtig:P

1. Verwijder de account die je hebt ingesteld
    2. Ga naar Mail naar voorkeuren -> accounts
    3. Druk op het plus knopje op een account toe te voegen
    4. Vul je volledige naam in
    5. Vul je email adres in (zonder het @ en de rest die daar achter komt zoals @gmail.com)
    6. Vul GEEN wachtwoord in
    7. Druk op ‘ga door’
    8. Kies POP in plaats van IMAP
    9. Bij beschrijving type je Gmail o.id.
    10. Bij server inkomende post type je pop.gmail.com
    11. Bij gebruikersnaam typ je het email adres weer zonder @ en de rest wat er achter komt
    12. Vul wachtwoord in
    13. druk op ‘verder’
    14. Kies een beschrijving
    15. Typ bij uitgaande post: smtp.gmail.com
    16. Vink alle vakjes aan die er staan
    17. Klik op verder en daarna op ‘maak aan’

Zo heeft het bij mij gewerkt…

Als je al je email in je mailbox wil hebben die al een keer is gedownload. Dan doe je dit door in te loggen op je Gmail-pagina. Bij instellingen kun je kiezen om alle berichten opnieuw te downloaden (bij de instellingen wat POP betreft).

Bijdrager
    Jan de Hoop

Inmiddels aan het werk.
    Ik heb geen Gmail.
    Alleen maar drie adressen bij planet. pop

Bijdrager
    kwisten

Bij mij aanvaard hij zijn serverpoort niet, standaard staat dit ingesteld. op automatisch (nl : 25, ..)
    Ik moet iedere keer als ik mail opstart zeggen dat hij bij voorkeur poort 25 (?) moet nemen en dat kan ik mail versturen.
    De tijd dat het programma actief is blijft die poort erin. Heropstarten is poort wijzigen.
    Ontvangen is geen probleem…:o

Bijdrager
    Jan de Hoop

Ik hoop dat Apple snel met een oplossing komt

Bijdrager
    Ayesta
    ”macmini”

Heb je meerdere accounts ge├»nstalleerd met hetzelfde pop adres (mag niet –> heeft geen zin); controleer bij elk account of hetzelfde smtp adres ingesteld staat…of wat ik al eerder las verwijder alle accounts en bouw/test ze 1 voor 1.

Ik moet wel meerdere accounts met hetzelfde popadres maken omdat ik anders niet van mijn verschillende mailadressen kan mailen. Dan heb ik alleen het emailadres met de naam van mijn mailbox (waar 10 mailadressen in zitten) en dat is een mailadres wat ik niet gebruik (want heeft een rare naam die door XS4all is bedacht na overname van Demon…)
    En dit gaat dus idd nu niet goed meer. SMTP aanpassing werkt perfect, pop blijft zeuren over wachtwoord en haalt geen mail meer op.

Bijdrager
    martinschenderling

Ondanks de laatste Snow update blijft mail ook bij mij problemen geven met de SMTP server! Kan niets meer versturen. Moet nu steeds via een andere SMTP server mailen of steeds via de instellingen de poort wijzigen door ‘Gebruik aangepaste poort ‘(25 of 465 of 587) aan te zetten. Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met dit probleem?

Bijdrager
    eye of the tiger

hier hetzelfde, meerdere mailboxen…de meeste tips and tricks al geprobeerd…sinds SL kan ik in elk geval sporadisch iets versturen, vaak via andere smtp server dan ik ingesteld heb. Rest staat ineens offline..ontzettend irritant als je aan het werk bent..

Heb al een paar bugreports verstuurd naar Apple..fix this!

Bijdrager
    Kobes
    ”STEVEJ0BS”

Mail maakt ineens automatisch IMAP aan. Wat het is weet ik niet maar daardoor duurt het ophalen van email e.d. ontzettend lang.

Als je niet weet wat IMAP is, adviseer mensen dan niet klakkeloos het niet te gebruiken… Het is een groot goed dat IMAP nu standaard is in mail, want het heeft talloze voordelen (al je mailverkeer altijd in sync, postvak in, gelezen status ed) tegenover pop.

Bijdrager
    rvanheukelum

Heel eenvoudig, selecteer bij Voorkeuren/Accounts in de SMTP popup de optie Wijzig SPTP Serverlijst… , selecteer Geavanceerd, en verander de instelling in Gebruik aangepaste poort : 25

That’s it.

Bijdrager
    iBear

Hier ook het SMTP probleem!
    Sinds release SL geen mail meer kunnen versturen of ophalen…….!
    Alle tips en oplossingen geprobeerd maar niks werkt.

Zelfde probleem bij Thunderbird wat ik als alternatief heb geinstalleerd.

PFFFFF!

:?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.