7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    misterx

Mail doet instabiel

Toch raar!
    Sluit ik tussendoor Mail af en even later start ik hem weer
    op en leest alle mailtjes die ik al had gelezen als ongelezen
    en wilt opeens een password voor de client ikzelf.

Waar licht dit aan en moet ik maatregelen nemen of is het iets
    van ‘Let it pass!’.

:sealed:

Bijdrager
    Matthias

Heb zelfde problemen al meegemaakt en kan er ook kop noch staart aan krijgen…
    Ik laat het gewoon passeren;-)

Bijdrager
    JeePee

Gebruiken jullie 10.2? En hoeveel RAM-geheugen en vrije schijfruimte hebben jullie? Op het moment dat je schijfruimte in Jaguar vol is gelopen, door o.a. swap-ruimte, dan gaat Jaguar zonder waarschuwing wat preferences weggooien, mogelijk in dit geval dus Mail. Vergis je niet, die swap-ruimte kan behoorlijk oplopen, evenals de ruimte die log-files nodig hebben. Mochten jullie Panther gebruiken: Panther doet het ook, maar zou een waarschuwing moeten geven…
    Hoe zit het met jullie permissies?

Hebben jullie DiskWarrior al eens geprobeerd? Het kan zijn dat de directory een zooitje is en dat Mail “iets niet kon vinden”, waardoor het denkt dat “voor het eerst de emails ziet” en “voor het eerst een wachtwoord” nodig heeft. Doet Mail het de eerst volgende keer weer?

Bijdrager
    misterx

Ik gebruik 10.3.2.
    10.2 hekelde ik al vooraf.

Hij heeft ‘het’ voor de rest vandaag nog niet gedaan (knockin’ on wood).

Wat bedoel je met permissies? :sealed:

Diskwarior moet inderdaad hoog nodig in huis. Ik heb nu alleen macjanitor.

Mail functioneert nu prima.
    Trouwens de hardware is G5 1.6.

Bijdrager
    Matthias

komt bij mij maar sporadisch voor

tot nu toe maar 3X geweest

iBook G4 800 MHz, 256MB, 30 GB (±15 vrij), OS 10.3.3

Bijdrager
    JeePee

Ieder programma en iedere file heeft permissies. Die kunnen verkeerd gaan staan, hierdoor kun je je rechten voor een file of programma kwijtraken en kan het programma slechter gaan draaien, instabiel worden of gewoon niet meer opstarten.
    De permissies zijn te herstellen met Schijfhulpprogramma van Apple, start daarvoor op van installatie-CD.

Ikzelf gebruik Macaroni. Dit programma werkt geheel op de achtergrond en zorgt er bij mij voor dat m’n permissies regelmatig hersteld worden, m’n overbodige talen verwijderd worden en dat de daily-, weekly- en monthly-logs regelmatig verwijderd worden, alles volautomatisch. Macaroni is een heel fijn programma, maar kost wel iets, niet veel overigens. MacJanitor kan alleen de logs verwijderen.
    Macaroni is een tijdje gratis te gebruiken.

Bijdrager
    misterx

Okee Jeepee!
    Ik ga hem binnenkort uitproberen.
    Hij is al gedownload.

THNX!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.