8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Willem-Jan

Agenda delen met mobile me

Ik heb een proef mobile me account. Ik overweeg deze om te zetten naar een family pack.
    Mijn doel is de agenda’s van mijn vrouw, kinderen en ik te delen, zodat je alles in overzicht hebt.
    ook de andere opties, zoals de foto’s die je kan uitwisselen, syncen van verschillende Macs iphone en ipad spreken mij wel aan. Kan dit of is Gmail een betere optie. Dat is sowieso goedkoper.

Bijdrager
    Star65

Met Gmail kun je ook agenda’s delen, mail syncen en andere zaken. Ik weet niet hoever je kennis reikt, maar als je de gemakkelijkste oplossing zoekt zou ik Mobile Me nemen.

Bijdrager
    iquik

Voor hetgeen jij nodig hebt heb je niet noodzakelijk een family-pack nodig. Als je een single account hebt dat je op al de devices instelt als MobileMe account, houd je alles netjes in sync. Je kunt in iCal apparte agenda’s aanmaken voor je vrouw en kinderen.

Ik werk zelf ook met deze opzet en ben erg tevreden (iMac, Macbook, 2x iPhone en iPad).

Groeten,
    Igor

Bijdrager
    Joost23

ff inspringen hierop.

ik heb een probleempje met google-agenda’s delen

Op het web, en in iCal kan ik zowel mijn agenda als die van vriendin inzien
    Zij kan hetzelfde met mijn agenda

Alleen, op mijn iPhone (en op haar iPad) zijn alleen de eigen agenda’s in te zien. Terwijl het hier juist de bedoeling is om elkaar agenda te kunnen zien…..

Abonneren op een agenda ook geprobeerd, maar de link die Google geeft, veroorzaakt een foutmelding in iCal. Dus kan niet verder testen of dit de oplossing is….

Bijdrager
    Huisvrouwtje

Heb sinds kort ook mobile me.
    Als ik een afspraak noteer, via bijvoorbeeld mijn iphone, krijg ik m op de ipad goed door met dezelfde tijd en dag, maar op mijn imac niet, soms een hele andere dag en een andere tijd.
    Kan ook in een andere volgorde.
    2 van de 3 geeft een goede weergave, of /of rara???
    Heeft iemand dit al eens mee gemaakt en wat kan ik eraan doen???
    Help!!!

Bijdrager
    stavos

Misschien op je iMac even de boel opnieuw instellen?

Bijdrager
    Hailstorm

Ik heb een Family Pack en het delen van agenda’s werkt verbluffend goed sinds de upgrade van iCal.

Ik vink simpelweg de agenda van mijn vrouw aan in (mijn) iCal en al haar items verschijnen in mijn kalender in een door mij toegekende kleur. Vinkje uit en de agenda is weer ‘schoon’.

Bijdrager
    oudewaag

@ Huisvrouwtje: Op alle systemen en programma’s die je gebruikt moet dezelfde tijdzone aanstaan. Dus zowel in je systeeminstellingen als in iCal als online bij me.com. Let er ook op dat je bij allemaal de automatische zomer/wintertijd aanpassing aan hebt staan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.