4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    MDW

Mail crasht bij openen van één welbepaalde email

Ik werk op een iMac met El Capitan.
    Op een bepaald ogenblik kreeg ik voortdurend problemen met mijn Mail-applicatie waar bij die steeds ging crashen. Na een tijdje had ik ondervonden dat dit bij selectie van één welbepaalde email gebeurde. Daar is dus blijkbaar iets mis mee, … maar ik kan die niet verwijderen want telkens ik probeer crasht Mail.

Heeft iemand een tip?

Bijdrager
    Leander

Indien het een e-mail is via je Apple-account: Log in via Safari (of ’n andere browser) op icloud.com en delete vanuit daar de betreffende e-mail.

Indien het een e-mail is via een pop-account (van bijvoorbeeld je internetprovider): start het mailprogramma en klik na opening direct in de menubalk op ‘Postbus’ —> ‘Gebruik alle accounts offline’. Ik hoop dat dat lukt voordat Mail vastloopt.* Gelukt? Klik dan in het Mail-venster met de Control-toets ingedrukt op je inkomende mailbox. Er verschijnt dan een popupmenu waarin je onderaan ‘Toon accountinfo’ kiest. Dan verschijnt er een venster waarin je de e-mail direct op de server kan verwijderen.

* Misschien kan je ook via webmail inloggen op je POP-mailaccount (of Google IMAP-account).

Bijdrager
    MDW

Hi Leander, je bericht bracht me op het idee om via mijn iPhone de bewuste email te wissen. Hierdoor was die op mijn iMac ook verdwenen en was het probleem opgelost!
    Bedankt

Bijdrager
    Leander

Mooi:idea:(y)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.