22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    irenedegrood

mail configureren

hallo

ik zou graag wat hulp kunnen gebruiken bij het configureren van mijn MAIL

met vr.gr. irene:) :)

Bijdrager
    Marius1976

Hoi Irene,

Wat zou je willen weten?

Zou je misschien zo vriendelijk kunnen zijn om even in je 1e post op “bewerken” te klikken, en dan de titel van het topic met wat minder hoofdletters te kunnen invoeren. Het staat zo schreeuwerig.

Bedankt
    Marius

Bijdrager
    irenedegrood

hallo

sorry voor de caps lock

waar kan ik bewerken vinden??/

ik weet mijn wachtwoord niet meer van mijn mail account>..

met vr .gr. irene

Bijdrager
    Marius1976

Als je naar boven scrollt, en je leest je eigen 1e bericht. Dan zie je een aantal opties staan zoals ‘citeer’ en ook ‘bewerk’ daar moet je dan even op klikken.

Je wachtwoord voor je mail account. Tja dat is natuurlijk lastig, want dat weet niemand hier.

Je kunt dat vinden in de papieren van je internet provider. En anders moet je even naar de helpdesk van je internet provider bellen…

Een ander advies kan ik je helaas niet geven op het moment.

Mocht je dat wachtwoord inmiddels hebben, en het lukt niet… kom dan gerust weer in dit onderwerp verder vragen.

Succes
    Marius

Bijdrager
    irenedegrood

hallo

heb inmiddels “bewerk ” gevonden

als ik op mail klik krijg ik een optie om mijn wachtwoord voor een “mac account” te geven

Die weet ik niet

Als ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord van mijn wanadoo.nl account opgeef schakelt hij regug nar
    mac.acount.

ik snap er niks van…….

groet irene:)

Bijdrager
    Marius1976

Ik snap het probleem.

Je moet als je een mail-account aanmaakt in het eerste venstertje (algemene informatie heet dat geloof ik) opgeven of je gebruik maakt van een .Mac account of van een ander soort account. Daar waar .Mac staat, kun je klikken met je muis. Dan verschijnt er een menuutje waaruit je POP kunt kiezen. Dat POP moet je hebben.

Daarna kun je ook (als je op volgende klikt) de serveradressen van je internet provider opgeven.
    Met het mail programma kun je diverse soorten mail ophalen. Standaard staat (als je een nieuw account gaat invoeren) ingesteld dat je .Mac gebruikt.

Omdat jij wanadoo hebt, (en blijkbaar geen .Mac account) moet je dus POP mail kiezen.

Ik verwacht dat je nu wel verder komt.

Overigens gaat mail de serveradressen controleren. Dat wil nog wel eens even duren.

Succes
    Marius

Bijdrager
    irenedegrood

hallo,

nou ik kom er niet uit…..

ik krijg dit scherm: ” geef het wachtwoord voor de account ‘SMPT-server ‘smpt.mac.com accepteert
    het wacht woord voor de gebruiker [email protected] niet.

typ het wachtwoord opnieuw of klik op annuleer……

ook zie ik geen POP staan bij MAIL…voorkeuren….accounts…

ik snap het niet ….ook als ik het account naam verander in [email protected] pakt hij dat niet d.w.z. als scherm weer verschijnt dan krijg ik te zien …[email protected]@mac.nl

groet irene:( :(

Bijdrager
    macpro

Begin even opnieuw met het aanmaken van een Mail account.
    Let dan in het eerste scherm goed op met de keuze die je maakt.
    Marius gaf het al eerder aan: standaard maak je een account aan dat gebruik maakt van de .Mac omgeving voor e-mail. Maar jij hebt een POP account nodig.
    Kies dat en vul dan de gegevens in die je van Wannadoo hebt gekregen.
    Je moet dan onder andere je e-mail adres, e-mail account en wachtwoord, pop server en smtp server op kunnen geven. Kan dat niet, dan heb je waarschijnlijk een verkeerde keuze gemaakt in het .Mac/Pop/Imap lijstje.

Bijdrager
    irenedegrood

hallo,

nou ik ben bezig maar kom er toch niet uit…

ik krijg bij het aanmaken een melding…..bij server uitgaande post …
    ——————————————————————————————–

De SMTP-server ‘smtp.wanadoo.nl’ reageert niet. Controleer de netwerkverbinding en controleer of u de juiste informatie hebt opgegeven in het veld ‘Server uitgaande post’. Als de server vervolgens nog steeds niet reageert, is het mogelijk dat de server tijdelijk niet beschikbaar is.

U kunt mogelijk geen e-mail versturen als u doorgaat.
    ———————————————————————————————————————–

HIJ doet het ……..het werkt ……geweldig …nou bedankt voor het advies …ik kan weer verder

met vr.gr. irene:D :D :D

Bijdrager
    macpro

Euh?

Is het nou wel of niet gelukt?

Je begint je post met de mededeling dat je een fout krijgt en vervolgens ben je helemaal in een hoera stemming.

Bijdrager
    Dick de Roos

Misschien is het ook beter als je jouw e-mail-adres even wist (of op een andere manier niet bereikbaar maakt) uit het bericht hierboven.
    Voor je het weet wordt het verkeerd gebruikt. :roll:

Bijdrager
    irenedegrood

hallo,

ik wil even reageren op mijn ….mail configureren…post.

Het is me GELUKT ……mail te configureren.

Ik heb op aanraden een nieuwe account geopend en ik kan nu mail gebruiken.

Dus ….

met vr.gr. irene:) :)

Bijdrager
    BIGSPEED

De SMTP-server ‘smtp.wanadoo.nl’ reageert niet. Controleer de netwerkverbinding en controleer of u de juiste informatie hebt opgegeven in het veld ‘Server uitgaande post’. Als de server vervolgens nog steeds niet reageert, is het mogelijk dat de server tijdelijk niet beschikbaar is.

… ik krijg dus dezelfde melding…. Deze blijft staan en er gebeurt dus niets.
    Als ik dezelfde email-instellignen invoer in expose, dan lukt het wel direct!

Ligt het misschien aan de overgang van wanadoo naar orange?
    Oftewel moet ik alles nog met wanadoo.nl invoeren of met orange.nl?
    Kan iemand mij helpen?

Bijdrager
    macpro

Als jij over bent gestapt van Wannadoo naar Orange, dan zul je vooraan ook de smtp server van Orange moeten gaan gebruiken.

Bijdrager
    BIGSPEED

Heb ik inderdaad ook geprobeerd, maar dat werkt dus ook niet!
    Vreemde is dat het in expose wel werkt…. (met dezelfde instellingen)
    Heb ik dan te maken met een verschil tussen mac en xp?
    ???

Bijdrager
    klaus

Mailconfiguratie is identiek op windows en os x, dus daaraan ligt het niet.

Bedoel je trouwens niet outlook exprerss ipv exposé?

Bijdrager
    BIGSPEED

Nee, sorry, ik bedoel Entourage, MS applicatie dus en in die zin misschien dusdanif afwijkend dat deze beter met de wanadoo/orange wervers overweg kan?
    Maar ja, Irene heeft het blijkbaar ook aan de gang gekregen…

Bijdrager
    irenedegrood
    ”BIGSPEED”

… ik krijg dus dezelfde melding…. Deze blijft staan en er gebeurt dus niets.
    Als ik dezelfde email-instellignen invoer in expose, dan lukt het wel direct!

Ligt het misschien aan de overgang van wanadoo naar orange?
    Oftewel moet ik alles nog met wanadoo.nl invoeren of met orange.nl?
    Kan iemand mij helpen?

ik zou graag ff willen reageren…als je ff naar boven scrolled daar heb ik hetzelfde probleem aangekaart
    ik heb nl.ook wanadoo en dat is samengegaan met orange dus dat moet niet uitmaken.
    ik heb gewoon een nieuw account geopend en heb nu mail.

als je wilt kan ik wel een screenshot maken van mijn instellingen zodat je het over kunt nemen.

hoop dat het lukt:) :)

Bijdrager
    BIGSPEED

Hoi Irene,
    Je verhaal hieboven heb ik zelf ook gedaan. Op een gegeven moment moet ik (net als jij volgens mij) erg lang wachten tot er verbinding met de server is. Dit lukt dus niet. Heb werkelijk geen idee (meer).
    Je mag inderdaad wel wat screenshots sturen. Email is daarvoor het handigst denk ik!

Bijdrager
    irenedegrood

hallo,

ik heb geen e-mail adres van je …maar probeer zo ff uit te leggen

Het beste is om een NIEUW ACCOUNT te openen…
    ik heb mijn macmini als voor beeld genomen voor mijn macbook

dus….mail—-voorkeuren….accounts….en dan nieuw account aanmaken
    ik geef je ff mijn gegevens als voorbeed:

Type account: POP….(je moet er op letten dat dat er staat )
    Beschrijving: is je e-mailadres van je mail (ik heb e-mailadres van mijn provider genomen)
    dus……> ……[email protected] in mijn geval
    E-mail adres: hetzelfde als boven
    volledige naam : je naam waarmee je je mac hebt geeopend
    Server inkomende post: POP.wanadoo.nl ( bij is dat dus wanadoo.nl)
    Gebruikersnaam: is je gebrukersnaam van je mail…dus…..BV…. [email protected]..dan is computer je gebruikersnaam
    wachtwoord: is je wachtwoord vna je mailadres
    server uitgaande post: SMTP.wanadoo.nl ( bij mij is dat dus wanadoo.nl)

ik hoop dat je hier iets aan hebt…..ik doe het ff zo omdat ik je e-mailadres niet heb

groet irene:(

Bijdrager
    irenedegrood

ik wil nog ff zeggen dat je wanadoo.nl kunt gebruiken of orange.nl
    als je wanadoo.nl gebruikt veranderd dat vanzelf in orange.nl….maar voor de volledigheid gebruik je gewoon orange.nl…….

Bij mij staat wanadoo.nl en de mail werkt bij goed

irene

Bijdrager
    BIGSPEED

:) HET IS GELUKT!:)

Ik had blijkbaar te weinig geduld. Na een (behoorlijke) tijd wachten ging het vanzelf goed!
    Bedankt (Irene)!

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.