9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    riji

Mail en clean install van macOS?

Ik ga een clean install doen van El-Capitan naar Sierra op mijn iMac.
    Ik ben daarbij vooral bezorgd over hoe ik met mail moet omgaan,
    daarom even checken of ik het juist voor heb:
    1) alle mails onderbrengen in postbussen onder “On My Mac”
    2) elk van die postbussen exporteren, creëert telkens een bestand “naam.mbox”
    3) na clean install, Mail – Archief – Importeer postbussen…” – “Bestanden met mbox structuur” – “naam.mbox” selecteren – importeren en juiste postbusnaam geven

Van mijn accounts en voorkeuren zal ik wellicht niets kunnen opslaan als ik een clean wil.

Bijdrager
    SJEBloem

Wat voor email server gebruik je? Ik zelf gebruik bijvoorbeeld Gmail, hierbij hoef ik geen back-up te maken aangezien alles op de servers van Google staat en weer opgehaald kan worden bij het opnieuw instellen van je postbus in Mail.

Bijdrager
    riji

imap server van provider

Bijdrager
    koen

Je kunt je mailboxen ook gewoon terugzetten uit je (timemachine) backup; geen gedoe met ex- en importeren.

Waarom trouwens een clean install, ipv een upgrade?

Moderator
    Night

Bij IMAP hoef je verder niets te doen, alleen het account opnieuw toevoegen. Je kan ook de Migratie-Assistent gebruiken om die delen van je gegevens terug te zetten die je wenst. (bv mail of programma’s of alles, zoals account-data)

Bijdrager
    riji

OK, iedereen bedankt.

Bijdrager
    TheBigZ
    Night op 29 maart 2017

Bij IMAP hoef je verder niets te doen, alleen het account opnieuw toevoegen.

+1

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het lijkt me niet dat dat ook geldt wanneer je mailtjes verplaatst hebt naar mappen op je eigen computer. Of wel? (Ik gebruik geen IMAP.)

Bijdrager
    TheBigZ

Daar heeft Jakko wel een punt. Mails die je ooit eeder weggegooid hebt zijn ook weg.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.