8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    EdvN

mail box delen met meerdere gebruikers

Beste Mac gebruikers,

Sinds kort tot grote tevredenheid overgestap van PC naar iMac. Grote verademing, snel, stabiel en eenvoudig.

Maar ik heb een vraag over mailboxen.
    We hebben twee accounts op de iMac, omdat mijn vrouw en ik verschillende instellingen en programma’s gebruiken. Beide hebben we ook een eigen e-mail adres maar we hebben ook een adres samen.
    Op de pc in outlook was het mogelijk om een mailfolder op een andere locatie te plaatsen en deze te delen met meerdere gebruikers. (regeltje toevoegen en daar dan binnenkomende mail heen sturen)
    Is deze mogelijkheid er ook binnen mail op de Imac dan wel met een andere e-mail programma?

Ik heb al in het forum lopen zoeken maar eigenlijk niet veel kunnen vinden hierover.

@d

Moderator
    Rivanov

Met Mail kun je ook Rules instellen:

Bijdrager
    Oppie

Het kan uiteraard niet tussen de accounts op je Mac (ja, misschien met een kunstgreep, maar dan maak je je Mac even onbetrouwbaar als een pc).

Maar met ieder een eigen account kun je toch ook je Mail mooi per persoon instellen?!

Bijdrager
    karel_appel

waarom ga je niet via imap werken.

Geblokkeerd
    Anoniem

Oftewel: wat de TS vraagt kan niet.

Niet zonder kunstgrepen of andere volledig normale oplossingen.

Bijdrager
    EdvN

Wat niet gaat, gaat niet. Dan zal het gezamenlijke e-mail adres maar op een account binnen moeten komen.

In iedergeval bedankt voor de antwoorden. Zal nog wel vaker op het forum te vinden zijn in de toekomst.

Bijdrager
    oegemeister

Anders maak je toch van het gezamenlijke e-mailadres een forwarder naar beide ‘prive’ addressen?

probleem opgelost volgens mij

gr Sjoerd

Bijdrager
    TRML

Of je maakt bij beide email programma’s (dus bij jou en bij je vrouw) hetzelfde email adres aan, moet je wel even aan zetten dat de mail een aantal dagen op de server bewaard moet worden. :?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.