7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    wnd

mail blijft niet ongelezen

Goedendag

Heeft iemand hetzelfde probleem en de oplossing?

Ik heb OS 10.7.3 en gebruik voor de mail Mail 5.2.

Ik heb diverse mailaccounts (2 gmail-accounts en nog 1 ander). Als er een nieuw bericht binnenkomt, verschijnt er bij de postbus een cijfer (naar gelang het aantal mailtjes er binnen is) en in de berichtenlijst staat er een blauwe stip vóór een nieuw bericht.

Maar na enige tijd verdwijnt deze notificatie. Dus geen cijfer meer en geen blauwe bullet. Het bericht is dan nog steeds niet aangeraakt/open geweest.

Op mijn vorige mac, Mail 3.6, blijft zo’n bericht wel met een blauwe stip ervoor, totdat ik het geopend heb.

Heeft iemand een idee hierover? Het is wel lastig, want als ik even weg ben geweest, is er mail binnen gekomen maar staat niet meer als ongelezen.

Vast bedankt

Bijdrager
    Beech

Is dit iets voor je ?
    http://www.macupdate.com/app/mac/22042/mail-unread-menu

Maar misschien krijg je dan hetzelfde probleem.

Bijdrager
    wnd

bedankt, maar inderdaad hetzelfde probleem, ongelezen mail is opeens gelezen.

Moderator
    Strifer

Lees je de e-mail ook op bijvoorbeeld je iPhone?

Bijdrager
    wnd

inderdaad, m’n mail komt ook op mn samsung galaxy binnen. Maar dat gaf geen problemen toen ik nog Mail 3.6 gebruikte.

Zou dat het zijn? Kan ik daar dan nog iets in veranderen?

Moderator
    Strifer

Nou, als je gebruikt maakt van het IMAP protocol dan klopt het dat wanneer je je e-mail eerst leest op bijvoorbeeld je Galaxy de e-mail ook als al gelezen wordt weergegeven wanneer je de mail daarna bekijkt op je Mac (en andersom..).

Bijdrager
    wnd

aha, dat was het dus, Imap.

Bij het installeren van m’n nieuwe mac heb ik alle gegevens ingerammeld, en automatisch maakte mail er Imap van. Nooit geweten : )

Nu een pop ervan gemaakt en alles gaat weer als vertrouwd.

Bedankt voor de tip!

Erg blij mee.

Nu nog een ander probleempje oplossen, FontAgent en fonts die niet zichtbaar worden.

Allemaal bedankt

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.