12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    G-wout

Mail blijft maar in spam box (ongewenste reclame) komen

Hi,

Ik heb een probleem waar ik al meerdere weken mee zit en waar ik niet uit kom.

Ik had een aantal mails die in mijn normale mailbox kwamen, welke eigenlijk als ongewenste reclame gezien konden worden, en een aantal mails die ik juist wel wou zien maar die niet de inkomende mailbox te zien zijn. Na wat onderzoek op het internet en op het forum, ben ik meerdere dingen tegen gekomen (zoals https://support.apple.com/nl-nl/HT202315 ). Dit heb ik ook geprobeerd heeft een gedeeltelijk succes.

De mails die als ongewenste reclame gezien konden worden, verdwijnen inderdaad nu in de spam box. Echter de mails die ik graag inkomend wil hebben, blijven ook nog steeds in de spam box. En dit terwijl ik bij al wel 20 mails heb aangegeven dat dit geen reclame is en terug te plaatsen naar de inkomende box. De 2 knoppen die ik hiervoor heb gebruikt zijn rood omcirkeld in de afbeelding.

Wat kan ik nog doen om te zorgen dat deze mails wel in de juiste mailbox komen?
    Het gaat overigens om een Gmail account.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    tarun

Als deze mail in Inkomend staat, heb je dan de mogelijkheid om aan te geven dat het geen reclame is?

Wat ook helpt is om het mailadres op te nemen in je contacten.

Bijdrager
    G-wout

Hi,

De mail komt direct in de ongewenste mail map terecht, als ik hem dan naar inkomend klik dan wordt het direct “geen reclame” meer lijkt me?
    Het opnemen in de contacten is natuurlijk wel een idee, moet alleen even kijken dat er niet nog meer van deze mailtjes binnen krijg anders moet ik ze blijven toevoegen.

Er is niet een weergave waar je je “ongewenste mail” kunt zien en de status veranderen?
    Alvast bedankt.

Moderator
    Night

Of je stelt Junk opnieuw in, door deze op “lerend” te zetten.

Desgewenst kun je er nog voor kiezen om de “Trust Junk mail header” uit te zetten.

Bijdrager
    Shmoo

Automatisch verplaatsen naar de spamfolder is dus garantie voor mailtjes missen die belangrijk zijn.

Gewoon in je inbox laten binnenvallen. Als er zo’n Reclame bannertje bij komt te staan weet je dat het aandacht nodig heeft. Is het geen reclame dan druk je op de button is het wel spam/reclame dan verplaats je het mailtje naar de spamfolder.

Een kind kan de was doen. Wat je niet moet doen is continu je spamfolder legen. Deze moet je op automatisch zetten en dan op 14 dagen of een maand.
    Helemaal geen spam in je inbox krijgen is sciencefiction. Leer er mee leven. Er zijn gewoon periodes dat nieuwe spam-farms opgezet worden en dan wordt er meer verzonden dan normaal. Krijg je heel veel dezelfde mailtjes binnen dan stuur je ze door naar spam@icloud.com

Er is geen toverstaf-knopje in Mail dat voorkomt dat je ooit nog spam te zien krijgt.

Bijdrager
    KarelWillem

‘Vroeger’ hadden we toch het knopje Geen reclame?

Daarmee kon je per abuis als reclame aangemerkte mail weer terug zetten.

Die mogelijkheid zie ik niet meer in het huidige Mail.

Bijdrager
    Shmoo

Dat heb je nog steeds maar dan moet het bericht wel in je inbox staan en niet in je spamfolder. Dus eerst verplaatsen naar je inbox en dan markeren als geen spam.

Bijdrager
    HansD

Bij mij is het andersom: mijn (@icloud.com) mail komt bij geadresseerden in de spambox.

De ontvangers hebben alles al gedaan, maar kan ik aan mijn kant daar ook iets aan doen??

Bijdrager
    Shmoo
    • Heb je een fatsoenlijk Onderwerp ingesteld tijdens het verzenden.
    • Heb je een voor & achternaam op je account ingevuld. Dat wat de ontvanger ziet als Afzender.
    • En gebruik je @icloud mailaccount niet als nieuwsbriefsysteem.
    • Hoeveel linkjes plaats je in de body van de content.

Iets anders dan dat kan ik mij niet voorstellen dat mailtjes van de mailserver bij Apple als spam zou kwalificeren.

Bijdrager
    HansD

Dag Shmoo

Dank, maar alles wat je aandraagt is OK. Ik stuur soms wel ‘ns een url naar iemand, maar ook die komt bij de een wel aan en bij de ander niet.

Ik denk eerder dat ’t buiten mij ligt.

Ik gebruik als uitgaande server TELFORT.NL. IK heb ik Frankrijk ook een ORANGE.FR server en als ik daar ben gaat alles wel goed.

Ik heb ook al eens contact met Telfort gehad, maar die wisten (weten) ook niks.

Bijdrager
    Shmoo

Ik gebruik als uitgaande server TELFORT.NL. IK heb ik Frankrijk ook een ORANGE.FR server en als ik daar ben gaat alles wel goed.

Daar heb je het probleem al.  Waarom gebruik je niet gewoon de standaard @icloud server voor uitgaande mail? Een inkomende mailserver zal jouw @icloud ( @icloud.com, @me.com, @mac.com ) -adres herkennen en ziet daarna dat het mailtje van een heel ander IP-adres verzonden wordt dan de servers van Apple. Dat is meteen verdacht.

Bijdrager
    HansD

OK dank nogmaals

Ik ga het proberen.

Moet even 6 dagen werken, maar ik laat ’t hier wel horen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.