7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    57HenkB

Mail-archief extern opslaan en uitlezen.

Om ruimte op mijn MBA te maken wil ik het archief van mijn Mail dat 2GB groot is, extern opslaan.

Nu heb ik geprobeerd: rechtsklik op Archief en vervolgens “Exporteer postbus …” waarna er op de externe locatie een map INBOX werd aangemaakt met Drafts.mbox, Sent Messages.mbox en meerdere Archive.mbox. Als ik deze dan wil openen komt de melding:

“mbox is afkomstig van een onbekende ontwikkelaar en kan niet worden geopend. Uw beveiligingsinstellingen staan zodanig ingesteld dat u alleen apps mag installeren die afkomstig zijn uit de Mac App Store en van ontwikkelaars waarvan de identiteit bekend is.”

Wie kan mij uitleggen hoe ik mijn verplaatste archief toch kan inzien?

Bijdrager
    TheBigZ

2GB winnen?

Kun je niet beter een oud filmpje wegknikkeren?

Rommelen met je mailbestanden gaat je waarschijnlijk meer gedoe dan profijt opleveren.

Heb je een 13” MBA? Daar zou je een 256GB SD kaartje kunnen bijprikken.

https://nl.transcend-info.com/Products/No-637

Bijdrager
    nnsa

Ik zou hier een andere oplossing voor zoeken. Ge-exporteerde emailbox(en) kan je alleen terug importeren en bijlagen worden niet meegenomen…

Hier nog een Tip…

Hier nog een tooltje…

Bijdrager
    iJan

Zijn er nog apps die dit kunnen? Lijkt me handig.

Bijdrager
    nnsa

Emailarchiver Pro (o.a.)

Er zijn ook diverse oplossingen om je email in een database te zetten, maar dat gaat wel wat ver.

Bijdrager
    Sama

Bijdrager
    Jos Opel

Ik gebruik Mailsteward Free. De limiet van 15000 mails heeft betrekking op het aantal mails dat in 1x te doorzoeken is met de ingebouwde “browser”

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.