2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    josephusjg

mail app verbindt slecht met imap

Ik heb 6 mailboxen via imap, waarvan 5 bij dezelfde server en 1 via icloud. Ik check deze mail met een imac, macbook, iphone en ipad en het wordt ook binnengelezen op een mini server. De mini server doet de zwaarste spamcheck en zo heb ik op de ‘werk’ computers er geen last van. Ik heb overwogen om de mini server als mailserver te benutten, maar ik wil die zoveel mogelijk gesloten houden (ik kom alleen binnen via VPN) en via een host is wel zo veilig (voor mobiel gebruik en op locatie dan)

Nu heb ik sinds enige tijd er last van dat ik niet een verbinding tot stand kan brengen met de imap server. Hij blijft om het wachtwoord vragen. Dat is nooit met de icloud server, maar wel met de andere. Ik heb het meeste last in mijn macbook, soms in de imac, nooit in de mini, iphone of ipad. Op de macbook heb ik nu postbox geïnstalleerd en die heeft er ook last van. niet zoveel en zo hardnekkig als de macbook, maar toch.

Iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen? De instelling staat overigens op per 15 minuten checken. Ik had gelezen dat dit hielp, maar helaas.

groet,

Jos

Moderator
    Strifer

Gokje:
    Je zou even kunnen informeren bij je provider. Ik had namelijk ook last met mijn IMAP server. Ik kreeg ook de melding voor het wachtwoord. Enige tijd later kreeg ik toevallig een mailtje waarin stond dat het aantal connecties met de IMAP server verhoogd was (of iets dergelijks) en daarna is het probleem opgelost. Ik heb toen pas de link gelegd. Wellicht staat je provider niet zoveel verbindingen toe.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.