11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Pivni Pes

Mail app op iPad mini

Sinds van de week is mijn cadeau binnen gekomen, dus ik ben flink druk aan het rond snuffelen op de iPad hoe alles werkt.
    Opzicht niet zo moeilijk, alleen krijg ik iets in de mail app niet gevonden.
    Aan de linker zijde staan alle e-mails wat in mijn inbox staat en aan de rechterkant de inhoud van een e-mail.
    Dit is iets wat ik altijd uit zet, alleen kan ik dit niet vinden waar dit moet, of is dit niet mogelijk?

Inactief
    Anoniem

Je wilt dus eigenlijk geen preview maar alleen de afzender en onderwerp zien, en de mail zelf pas als je er een selecteert?

Dat kan niet.

Bijdrager
    Shmoo

Hij wilt zijn inbox bijv. off-canvas verbergen en alleen tevoorschijn halen wanneer hij er om vraagt.

Inactief
    Anoniem

Dat kan inderdaad niet. In portrait wel iets wat er op lijkt: Klik een mailtje aan en hij wordt schermvullend. Vervolgens kan je met de pijltjes omhoog en naar beneden bladeren door je mailbox.

Inactief
    Anoniem

Hoe hij zijn zin formuleerde zou het beide kunnen zijn, maar ik denk dat je gelijk hebt.

In dat geval: als ik mijn mail app (ook iPad mini) in landschap modus gebruik zie je nog steeds links een overzicht van je mails, als je vervolgens naar portrait modus gaat heb je wel je mailtje full screen.

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik bedoelde inderdaad dat ik geen preview wil en dat ik dit het liefste uit zet.
    Deze e-mail boxxen deel ik met een paar andere mensen die dit hebben op hun computer.
    Het is dus lastig dat de e-mail automatisch de status geopend krijgt, andere mensen denken dan dat de e-mail al is gelezen of in behandeling.
    En als je het even niet in de gaten hebt en je vergeet de e-mail weer dicht te zetten, dan kan het gebeuren dat je met een boze klant te maken krijg die al een week op reactie zit te wachten.

Als ik het dus goed begrijpt is deze instelling niet aanwezig, zijn er nog andere e-mail clients voor de iPad beschikbaar die goed en stabiel zijn?
    Ik heb er intussen 2 bekeken, maar beide waren ze alleen maar voor Gmail geschikt.
    Persoonlijk ben ik zeer te vrede over Airmail, maar helaas is dit alleen maar voor OSX.

Bijdrager
    Beech

Maar als je links niet op een mail met een bolletje klikt (ongelezen), dan blijft deze toch ongelezen ? Ik begrijp het probleem niet.

Bijdrager
    GoeieDag

Stel dan je email op die iPad als POP-mail in. Kun je gewoon die mail lezen en blijft het voor die andere mensen ongewijzigd.

Bijdrager
    Pivni Pes
    Beech op 12 december 2013

Maar als je links niet op een mail met een bolletje klikt (ongelezen), dan blijft deze toch ongelezen ? Ik begrijp het probleem niet.

Daar heb je wel gelijk in, maar nu werk ik met mijn iPad en zal dit wel lukken, maar als er dadelijk meer iPad’s zijn dan zie ik de bui al hangen.
    Dit is dan vragen dat het mis gaat.

GoeieDag op 12 december 2013

Stel dan je email op die iPad als POP-mail in. Kun je gewoon die mail lezen en blijft het voor die andere mensen ongewijzigd.

Als je een paar e-mails op een dag krijgt zal dit een oplossing kunnen zijn, alleen heb ik 11 mailboxen, op onze algemene mailbox komen ±100 e-mails per dag binnen en de laatste 3 maanden van het jaar gaat dit om ruim 150 e-mail per dag.
    Dan zijn er nog andere boxen die minder per dag binnen krijgen, maar al bij al nog redelijk wat.
    Als ik dit met POP moet doen dan wordt mijn 64 gig iPad niet blij met mijn.

Bijdrager
    Beech

Meer iPads ? Ik begrijp nog steeds het probleem niet. Ik heb een iMac, twee iPads, twee iPods en heb nooit problemen met (on)gelezen mails. Een mail staat toch pas als gelezen genoteerd als je deze geopend hebt ? Je kunt overigens nog wat spelen met de instellingen (o.a. aantal regels in de voorvertoning).

Inactief
    Anoniem

Als ik dat zo hoor moet je gewoon lekker met imap blijven werken en bijv een map ‘nog niet in behandeling’ ‘in behandeling’ en ‘afgehandeld’ maken of irts dergelijks. Degene die een mailtje dan als eerste leest kan hem vervolgens meteem behandelen of in de map ‘nog te doen’ slepen. Je collega kan het dan vervolgens oppakken, of jijzelf op een later tijdstip.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.