3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    bjorn halenbeek

Mail app layout, Finder gestures en Launchpad

Hoi,
    ik heb net Mavericks geïnstalleerd over mijn Snow Leopard.
    Ziet er op zich leuk uit, maar ben alleen niet zo content met de layout van de mail app.
    In Snow Leopard had je in de linker zijbalk de mappen en accounts, rechts boven de mails en rechts onder de mail die je hebt geopend.
    In Mavericks is dit echter: mappen en accounts > mails > geselecteerde mail.
    Kan ik die laatste 2 weer onder elkaar zetten zoals in SL?

2e vraagje, ik ben de volgende en vorige gestures kwijt in finder. In SL kon ik met 3 vingers naar links en rechts slepen om terug en verder te gaan.
    Ik heb al wat in de trackpad settings gekloot maar het lukt me niet deze weer terug te krijgen. Iemand een idee? Desnoods een 3rd party programmaatje.

En nog eentje, weet iemand hoe ik Launchpad alfabetisch kan laten sorteren?

Bjorn

Bijdrager
    GastonM

Hallo Bjorn,

Vraag 1
    Je kunt in Mail 7.0 kiezen voor de klassieke indeling. Zo wordt de indeling weer grotendeels hetzelfde als in Snow Leopard. Ga hier voor naar Mail – Voorkeuren – Weergave – Gebruik klassieke indeling.

Vraag 2
    Je kunt dit weer terug instellen door naar Systeemvoorkeuren te gaan en te kiezen voor Trackpad, Meer bewegingen. Pas alles bij de pijltjes aan zoals in het screenshot en het zal moeten werken.

Vraag 3
    Naar mijn weten is er geen optie in Launchpad voor alfabetische volgorde. Je zult ze dus met de hand moeten sorteren…

Graag hoor ik of het gelukt is. Succes!

Bijdrager
    bjorn halenbeek

Hoi,

dankjewel voor je antwoord.
    Mail is weer als vanouds, maar in finder heb ik mn gestures nog niet terug, ik heb alles zo staan zoals in je screenshot aangegeven.

Launchpad wordt nog even een flink klusje dan, heb 4 pagina’s.

Bjorn

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.