9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    dsm

Mail & aliassen + vraag over .Mac [OPGELOST]

De helpfunctie biedt geen uitkomst, vandaar deze – vermoedelijk zeer simpele – vragen:

ik heb aliassen aangemaakt op mijn .mac-mailaccount en ik haal ook mijn Gmail met Mail binnen. Kan ik één van die accounts mijn standaardaccount maken, zodat ik niet bij elke te verzenden mail de alias als account moet aanvinken voor verzending?

Wat betreft .Mac heb ik gisteren een acount aangemaakt en ben ik helemaal niet met die materie; de helptekst vermeldt dat mijn Documentfolder vertrouwelijk is en dat de publieke map openbaar is (maar wel te beveiligen met een wachtwoord). Mag ik daaruit afleiden dat alle andere mappen dan de publieke map gewoon vertrouwelijk zijn?

Bijdrager
    Turbanus

Die mail…… Je kunt toch gewoon instellen dat je vanuit vanaf één vaste server de uitgaande mail regelt. Dat werkt het gemakkelijkst. Je hoeft thuis geen inlog en ww op te geven. Als je veel mobiel bent kun je daar ook nog inlog/wachtwoord aan toevoegen zodat je vanaf elke plek je mail via die server kunt versturen.

De publieke map van .mac is idd open en de andere mappen zitten achter je account.

Bijdrager
    dsm

Ik snap je antwoord niet helemaal, maar ik haal mail binnen van zowel Gmail als .Mac. Bij .Mac heb ik een alias aangemaakt, en ik wil dat mail standaard onder die alias wordt verzonden. Is dát in te stellen in Mail?

Bijdrager
    Turbanus

Dat hoeft toch allemaal niet. Je kunt voor voor elk accouunt een vaste uitgaande mailserver instellen als je dat wilt. Ik stelde alleen maar dat ééntje handiger is.

Bijdrager
    dsm

Ik geloof dat het kwartje begint te vallen. Je bedoelt gewoon één en dezelfde smtp-server voor alle accounts, neem ik aan??

Waar het mij om gaat is dat ik alleen maar mijn alias wil rondsturen in emails, om – na spamgedoe – van alias te kunnen wisselen.

Bijdrager
    Turbanus

Eerste is ja.. Tweede ken ik niet.:wink:

Bijdrager
    dsm

Ik heb de oplossing al gevonden. In voorkeuren van Mail onder tabblad nieuw kun je aangeven op welke wijze een nieuw mailtje wort verzonden. Je kunt daar een account selecteren, dat wordt daarmee dus je standaardacount.

Bijdrager
    Turbanus

Dat heb ik al 2x geschreven……. Maar toch, succes!

Bijdrager
    dsm

Mmmm, ik heb je berichtjes nog eens nagelezen, maar ik zie het er niet expliciet staan. Maakt niet uit, probleem opgelost & hartelijk dank voor je reacties :lol:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.