19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    Johnyw

Mail: accounts toevoegen

Goeie morgen samen,

Waarom is Apple Mail zo een klote programma als het erop aankomt om een email account toe te voegen wat niet van Apple afkomstig is.
    Ik wil een Gmail account toevoegen maar dat loopt op een bepaald ogenblik vast?
    Idem wanneer ik het email account van mijn website wil toevoegen, dat werkt al helemaal niet ???

En dan heb ik het nog niet over de fobie van apple met wachtwoorden, altijd die bolletjes ? Denken die nu echt dat er altijd iemand staat mee te kijken over mijn schouder …!

Maar goed, ik heb verschillende methodes geprobeerd om mijn Gmail account toe te voegen welke ik vond op het net, maar die lijken allemaal niet te werken?
    En wat betreft mijn email account van mijn site: ik kreeg alle gegevens die ik moet invullen van mijn ISP, maar die account weigert online te gaan…

Ik werk met MacOS high Sierra 10.13.6

Ligt dat nu aan mij of wat is dit?

Bijdrager
    TheBigZ

Ja, ligt aan jou.:-)

Gmail werkt prima icm Apple Mail.

Heb je de standaard procedure gevolgd?

Bijdrager
    nnsa

Eens met BigZ. Heeft met beveiliging te maken, waar Apple wel aan denkt en niet de weg van de minste weerstand bewandelt.

De crucks van het verhaal is, dat je een wachtwoord voor die account moet aanmaken bij je Apple account (applicatie-specifiek wachtwoord) en dat moet gebruiken voor je nieuwe gmail account. Dan gaat het werken.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204397

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>Johnyw op 11 juni 2019 om 09:04</p>
    Waarom is Apple Mail zo een klote programma als het erop aankomt om een email account toe te voegen wat niet van Apple afkomstig is.

Waar heb je het over? Ik heb nog nooit een e-mailaccount in Mail toegevoegd die wél van Apple is, en het werkt altijd gewoon keurig.

En dan heb ik het nog niet over de fobie van apple met wachtwoorden, altijd die bolletjes ? Denken die nu echt dat er altijd iemand staat mee te kijken over mijn schouder …!

Bij jou niet, waarschijnlijk. Bij genoeg andere mensen is dat wel een reëel gevaar.

Maar goed, ik heb verschillende methodes geprobeerd om mijn Gmail account toe te voegen welke ik vond op het net, maar die lijken allemaal niet te werken?

Heb je ook geprobeerd om naar Mail → Voorkeuren → Accounts te gaan, op het +-knopje linksonder te klikken, dan voor Google te kiezen, en de instructies in Mail te volgen? Dat heeft bij mij elke keer keurig gewerkt.

Bijdrager
    McPim

Gaan we weer.. Johnyw en Gmail, het blijft lastig.

https://www.onemorething.nl/community/topic/gmail-in-mail-8/

https://www.onemorething.nl/community/topic/probleem-met-gmail-account-in-mail/

In dat laatste draadje zeg je dat het gelukt is, hoe zit dat nou?

Bijdrager
    Johnyw

neen, niet gelukt… hier houd het op:

Bijdrager
    nnsa

Misschien dan maar gewoon de Gmail app gebruiken, als de Apple Mail app te moeilijk is.

Bijdrager
    Johnyw

<p class=”cite”>nnsa op 11 juni 2019 om 15:59</p>
    Misschien daan maar gewoon de Gmail app gebruiken, als de Apple Mail app te moeilijk is.

Het is niet te moeilijk; het werkt niet, en dat ligt niet aan mij, zie screenshot hierboven.

Bijdrager
    jv65

Krijg je dit te zien wanneer je een Google-account wil toevoegen?

Bijdrager
    Johnyw

<p class=”cite”>jv65 op 11 juni 2019 om 16:55</p>

Neen, helemaal niet?

Bijdrager
    penseel

<p class=”cite”>jv65 op 11 juni 2019 om 16:55</p>

Dit krijg ik ook niet te zien webbrowser van mij is Firefox.

Johnyw Net 2 accounts aangemaakt Google en Hotmail werkt in een keer zonder probleem.

In mail voeg account toe doe je dat?

Bijdrager
    koen

Wat? 🥴

Bijdrager
    penseel

Geen wat!

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Ik heb mijn Gmail account geheel verwijdwerd, voor jou ook een idee?

Van alle gezeur en privacy inbreuken verlost…

Bijdrager
    SvS

Probeer te inloggen op gmail op safari om te kijken of er melding over komt (bijv identiteitscontrole) waar je op moet klikken.

Bijdrager
    penseel

Of probeer   https://www.thunderbird.net/nl/   alleen voor gmail dus niet voor apple mail. Dan is het overzichterlijker.

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    McPim

Groundhog day ooit gezien @penseel?! 🤪

Bijdrager
    koen

@johnyw is allang weer aan het fotograferen.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.