11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Juss

Mail accounts overzetten High Sierra

Ik heb problemen met het overzetten van mn huidige mailboxes/accounts in High Sierra.

Na een zoektocht op internet en proberen de zaak over te zetten met grapefruit.ch / ibackup lukt het maar niet om de accounts in de nieuwe mac te krijgen.
    De mailboxes waren geexporteerd en weer geimporteerd maar hebben niet de goede naam en inhoud van de mails.

Nu had ik begrepen dat HS iets van sandboxes gebruikt en je daarom ergens anders in de bieb moet gaan zoeken en kopieeren, maar ben hier niet goed en kon het ook niet vinden op het net daarom de vraag aan de kenners hier.

A welke app kan ik gebruiken om alles te backuppen en over te zetten.
    B waar moet ik zijn en wat moet ik precies kopiereren.

Graag jullie advies
    Bedankt alvast

Bijdrager
    GoeieDag

Waar gaat het over? Een update naar HS uitvoeren, of data overzetten van de ene Mac naar de andere?

Bijdrager
    Juss

Oeps sorry
    Het gaat om data over zetten van de een naar de ander

Bijdrager
    flierefluiter

Timemachine gebruiken misschien?

Bijdrager
    Juss

TM gebruiken is ok maar wat moet ik dan overzetten ?

Met ibackup is het niet gelukt of ik doe iets niet goed dan kan natuurlijk ook

Bijdrager
    GoeieDag

Daarvoor heeft Apple Migratieassistent uitgevonden.

Maar nog steeds geef je wel weinig info als je ons wel wilt laten meedenken, wat toch het doel van het starten van zo’n draadje is.

Bijdrager
    Juss

Ik wil van een oudere Mac met HS data overzetten naar een nieuwe Mac met HS
    Oa Mn mail gegevens
    Nu is alles gelukt behalve Mn mail
    Dat had ik in eerste instantie geprobeerd met dat Apple com mail plist file en de mailbox exporteren maar dit is niet gelukt
    Vervolgens geprobeerd met ibackup en ook nu geen succes
    Dat er ergens iets niet goed gaat is duidelijk dat ik daarvan de oorzaak ben idem alleen weet ik u niet wat te doen om de boel goed werkend te krijgen wat het doel is

Bijdrager
    GoeieDag
    Juss op 20 november 2017

Nu is alles gelukt behalve Mn mail.

Hoe is dat dan gedaan?
    Over het gebruik van Migratieassistent lees je hier: https://support.apple.com/nl-nl/HT204350

En dan is er ook nog een andere manier: via de server van de provider, mits het een IMAP account is.

Bijdrager
    Juss

Het is inmiddels gelukt met ups and downs maar goed ik ben waar ik zijn wil:)
    Dank aan een ieder voor de hulp en advies.

Bijdrager
    SvS

Hoe dan?

Bijdrager
    Beech

Als je in iCloud mail had aangevinkt hoefde je op je nieuwe Mac alleen maar in te loggen met je Apple ID.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.