23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

Mail accounts opruimen

N.a.v. de storing van KPN en het beginnen met iCloud, ben ik weer eens naar de organisatie van mijn mail aan het kijken.
    Ik heb een aantal emailadressen (privé en zakelijk).

Nu heb ik iCloud geactiveerd en wil eigenlijk alles vanaf mijn [email protected] account gaan verzenden.
    Ik heb op WEBmail van KPN alle emailadressen geforward naar mijn [email protected] account.
    Volgens mij kan ik dus nu al mijn andere accounts uit Mail verwijderen en zal de mail van alle andere adressen op mijn [email protected] account binnenkomen…..

Of maak ik nu een denkfout?

Bijdrager
    Karim Bizid

Het is een KPN systeem…
    Dus ik zou dit even testen:)

Maar in principe is het correct wat je zegt…

Bijdrager
    OMT-fan

Alles lijkt goed te gaan, alleen als ik de accounts heb verwijderd en mail opnieuw opstart is alles weer terug.
    Waarmee Syncht de Mac dan? In iCloud staat alleen mijn ICloud account.
    Ik heb de accounts op mijn iPhone en iPad2 verwijderd, daar blijven ze wel weg, maar op de iMac komen ze steeds terug.

Geblokkeerd
    Bento

Ik kan het mis hebben maar is het nu niet zo dat de berichten nu niet meer van de KPN server worden verwijderd en je inbox daar vol zal lopen en je daardoor op een gegeven moment geen mailmeer kan ontvangen?

Geblokkeerd
    Bento

Heb je hier ook de accounts verwijderd?

Bijdrager
    OMT-fan

Dan krijg ik een bericht als de inmap op de server van KPN dreigt vol te lopen.
    Ik begrijp werkelijk niet waarom de accounts steeds maar terugkomen als ik Mail opnieuw start….

Ik heb ze in de voorkeuren van Mail, en in de systeemvoorkeuren verwijderd:

Geblokkeerd
    Bento

Misschien het plist bestand van Mail even weggooien.

Bijdrager
    OMT-fan

plist verwijderd, geen resultaat.
    Bevoegdheden hersteld, geen resultaat.

Het MOET iets op mijn iMac (finder, Mail oid) zijn want op mijn Macmini (ook in het netwerk) lukt het wel in 1x om ze te verwijderen…

Bijdrager
    Haike

Ik neem aan dat je onder 10.7 draait? mijn vermoeden is dat er een bugje zit in mail onder 10.7

Ik weet dat het raar klinkt, maar ik had laatst een paar mails die maar niet verwijderd konden worden. Na ze voor de zoveelste keer verwijderd te hebben, meteen “Leeg prullenmand veilig” geactiveerd. Daarna waren ze echt weg. Normaal gesproken heeft het niks met elkaar te maken, maar wat niet baat kan ook niet schaden, misschien kan dat ook helpen bij het verwijderen van het gehele account…

Bijdrager
    OMT-fan

Ja maar accounts gaan niet naar de prullenmand en dus kan ook “leeg prullenmand veilig” niet worden gebruikt.
    Ik word er een beetje moedeloos van….

Bijdrager
    OMT-fan

Is er een soort programma om dit soort problemen op te sporen (DiskWarrior of zo iets)?

Ik heb nl ook al problemen met het herstarten van deze Mac, dat gaat alleen door de aan/uit knop te gebruiken. Hij blijft met een grijs scherm eindeloos het wieltje laten draaien zonder opnieuw te starten.

Bijdrager
    OMT-fan

Nog iemand die me verder kan helpen?

Bijdrager
    mtooster

Heb je je permissies al hersteld?
    Het lijkt erop dat instellingen niet weggeschreven kunnen worden naar je harde schijf.

Bijdrager
    OMT-fan

Ik denk dat je gelijk hebt, wijzigingen worden niet opgeslagen, maar waarom niet?
    Permissies al eens hersteld, geen resultaat.

Bijdrager
    Haike

Misschien is je harde schijf kapot, dat zou het niet opslaan kunnen verklaren, en ook het geforceerd uitzetten.

Bijdrager
    OMT-fan

mtooster; ik denk dat je gelijk hebt met het niet opslaan, als ik mijn me.com account van naam verander krijg ik bij een herstart de oude naam terug!
    Haike; dan zou ik toch andere zaken ook niet op kunnen slaan, Office, Pages ed werken gewoon goed.

PRAM inmiddels ook al gereset, geen resultaat

Bijdrager
    OMT-fan

Ik wilde de hardwaretest van Apple doen, maar opstarten met de D ingedrukt gaat niet. Ik krijg gewoon een opgestarte Mac te zien. Ook de opmerking van de Apple-support dat dit via internet gaat bij het opstarten werkt niet.
    Nou heb ik op andere fora gezien dat dit vaker niet (goed) werkt. Wie weet een hardwaretest waarmee ik mijn HD kan testen?

Bijdrager
    Haike

Een bekende is deze

Bijdrager
    OMT-fan

Harde schijf is (nog) OK.
    Het moet dus wel iets “softwarematigs” zijn……

Bijdrager
    OMT-fan

Inmiddels ook al vanaf de USB opstartstick (Recovery-stick) de “Schijfherstelfunctie” en “Bevoegdheden herstellen” gedraaid.
    En daarna ook nog eens DiskWarrior 4.3 er overheen gehaald.
    Nog steeds kan ik mijn emailaccounts niet definitief verwijderen…… zucht…

Misschien doe ik iets fout!!!

Hoe moet je accounts uit Mail verwijderen????

Bijdrager
    Haike

Misschien een uitstapje maken richting dealer?

Bijdrager
    OMT-fan

TechTool Pro 6 en DW 4.3 kunnen ook niks vinden……zucht
    Het lijkt er inderdaad op dat de wijzigingen niet worden opgeslagen.
    Ik krijg wel de vraag of ik de wijzigingen wil opslaan al ik iets wijzig in de accountinformatie.
    Maar zodra ik Mail afsluit en weer open zijn de accounts weer terug incl. de oude instellingen. Verder krijg ik geen enkele melding over mogelijke problemen.
    Als ik echter een mailtje verwijder en dan opnieuw opstart is de mail WEL verdwenen, dus dat slaat ie wel op….

Bijdrager
    OMT-fan

iMac naar de iCentre technische dienst gebracht, ben benieuwd wat zie vinden.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.