8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

    Bijdrager
    Ealjebij

    mail account op Iphone

    Heb op mijn iPhone een 3-tal mail accounts (IMAP) staan.
    Nr. 1 en 2 werken als de brandweer.
    Nr. 3 geeft de melding wachtwoord of gebruikersnaam is niet juist.

    Heb ze ook op de telefoons van dochter en van echtgenote gezet.
    Resultaat precies hetzelfde, dus geen instellingsfout in mijn iPhone.

    Op mijn iMac (POP) werken ze wel alle 3.
    De server is dus te benaderen en ik kan ophalen en versturen.
    Host zegt dat het dus niet aan hem kan liggen.

    Wat kan er hier aan de hand zijn ???

    • Dit onderwerp is gewijzigd 7 maanden, 3 weken geleden door  Night. Reden: IN jUISTE SUB-FORUM GEPLAATST

    Moderator
    Night

    • POP is niet hetzelfde als IMAP; ondersteund je host wel IMAP?
    • Heb je van de host alle gegevens om het account goed in te stellen?
    • Heb je de verbindingspoorten, SSL en SMTP ook goed ingesteld?
    • Zijn alledrie de mailaccount van dezelfde provider?


    Bijdrager
    SvS

    Waarom gebruik je op de iMac POP en op de iPhones IMAP?
    Dat lijkt mij niet handig.

    Welke provider gebruik je voor je mails?


    Bijdrager
    Ealjebij

    Hoi Night,

    Host ondersteunt IMAP,
    heb alle gegevens,
    poorten zijn goed ingesteld
    alle mailaccounts zijn van DEZELFDE provider. (Wned)
    2 accounts werken met deze gegevens goed op de iPhone (IMAP)
    alle 3 werken doen ze goed op de iMac (POP)


    Bijdrager
    Ealjebij

    Hallo SvS,
    Zie mijn reactie bij Night
    en ik doe dit zo, omdat het op de iMac goed werkt
    en voor 2 van de 3 op de iPhone gaat het ook goed
    Nu nog voor de laatste.


    Moderator
    Night

    Weet je 100% zeker dat je niet per ongeluk ergens een typfoutje gemaakt hebt?

    Anders account #3 eens helemaal verwijderen en opnieuw aanmaken. Voordeel van IMAP is dat je hierdoor geen mailtjes kwijtraakt.

    • Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 3 weken geleden door  Night.

    Bijdrager
    Ealjebij

    nergens een typefout gemaakt en account al tig-keer verwijderd en opnieuw gemaakt.
    ben er al twee dagen mee bezig.
    op iPad werken de 3 account overigens ook prima (POP)


    Bijdrager
    Ealjebij

    Night & SvS,
    Heb het niet werkende IMAP account er maar weer afgehaald en vervangen door een POP account.
    Had dat afgelopen weekend ook al een paar keer zonder succes gedaan, maar wat schets mijn verbazing?
    Nu werkt het ineens wel . . . De logica hiervan snap ik niet (2x IMAP en 1x POP) maar het werkt dus ik laat het zo.
    Bedankt voor het meedenken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.