3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Mail account iPhone toevoegen zo dat ie niet automatisch ophaalt

Als mijn iPhone emails ophaalt, staan ze steeds als gelezen op de Mac (POP). Op de iPhone staan ze als ongelezen. Om dit te voorkomen, wil ik eigenlijk het automatisch ophalen uitzetten, maar dat lukt niet. Iedere keer als je Mail op de foon opstart, haalt ie alle accounts op. Ik wil dit voor een aantal accounts alleen op commando doen. Kan dat?
    Ik heb m er nu afgegooid omdat het niet lijkt te kunnen en check maar af en toe webmail. Met Mail op de Mac kun je dit wel gewoon instellen.

Bijdrager
    Hansi2124

Op mijn iPod met iOS 4 kan je in Instellingen / Mail aangeven bij Nieuwe gegevens: push. En dan diverse mogelijkheden waar je er 1 uit kiest. Ik heb daar handmatig staan als voorkeur.
    Waarschijnlijk is dat op jouw iPhone hetzelfde….

Bijdrager
    Jorik

Ik snap niet helemaal hoe je probleem ontstaat. Als je POP gebruikt is het standaard zo dat de iPhone de mails niet van de server verwijdert. Aangezien POP niet op de server kan aangeven of emails gelezen zijn of niet, worden emails altijd binnengehaald alsof ze ongelezen zijn op alle apparaten.

Welke mail provider gebruik je? Meestal is IMAP een betere oplossing als je zowel je gelezen/ongelezen emails en je verzonden emails op meerdere apparaten synchroon wilt houden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.