6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Olieboer

Mail account doet het opeens niet meer

Ik heb nooit eerder problemen met mijn gmail account op mail gehad. Nu krijg ik opeens een draaiend rondje (geen strandbal) achter mijn gmail postbus. Hij haalt geen mail meer binnen. Ik heb mijn instellingen gecontroleerd en er is niets veranderd. Heeft iemand een oplossing?

Bijdrager
    KingAchille

Mail/Mac opnieuw opstarten?

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien is de server even down?
    Anders dit proberen: ga in het menu van Mail naar Venster/activiteitenoverzicht. Als het draaiend rondje nog steeds zo is, kan je in dat venster op het rode stopteken klikken.
    Ga daarna naar Postbus / Gebruik alle accounts offline. Klik daarna op Gebruik alle accounts online en haal vervolgens je mail op.
    Waarschijnlijk is het dan wel goed.

Bijdrager
    Olieboer

@ Hansi2124: het is gelukt. Wat was nu de truuk? ik snap namelijk niet wat ik zojuist gedaan heb. opnieuw opstarten van mac had namelijk geen effect.

Bijdrager
    dclkdm

Fijn dat ik dit topic heb gevonden.
    Zat tot mijn verbazing ook ineens voor 1 account met het eindeloos draaiende rondje, terwijl de andere account (zelfde provider en instellingen) het wel gewoon deed.

Had al afsluiten, opnieuw opstarten, offline en weer online werken geprobeerd, niets help. Inderdaad een paar keer venster>activiteitenoverzicht alles uitzetten (moest een paar keer!) maar het werkt nu weer.

Wel een vreemds verschijnsel hoor, out of the blue.

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, je weet niet altijd wat de oorzaak ervan is geweest. Het blijft soms ietwat ondoorzichtig….

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.