10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Vasilis

Mail account activeren via Terminal, kan dat?

In Mail.app heb ik een account wat het alleen doet als ik fysiek op mijn werk ben. Thuis doet ie het dus niet.
    Wat ik nu wil is dat als ik thuis kom met mijn macbook pro ik een eenvoudig teminal script kan uitvoeren om het account te disablen en zodra ik op mijn werk kom een script om het account aan te zetten.

Kan dat met de terminal? En zo ja, wat is dat script dan?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    mollie319

ehm,

Ik heb helaas geen verstand van scripts op de mac (terminal),
    maar is het niet handiger (en veiliger) dit te doen via Mail.app?

Groeten,

marcel

Bijdrager
    Vasilis

Makkelijker zeker niet, dat gaat via de voorkeuren van mail.app, dat zijn nogal wat klikken. En het aanpassen van een boolean via een script lijkt me niet echt gevaarlijk. Ik weet alleen niet hoe dat moet. Iemand die wél verstand heeft van scripts misschien zin om te antwoorden? (-:

Bijdrager
    Sumar

Als je er achter kan komen in welk bestand dat staat (het online/offline van een mailbox) zou je het een en ander via automator voor elkaar kunnen krijgen.

Bijdrager
    Vasilis

Ik ben er al achter dat het met applescript kan

[code:1:21cd481c0b]tell application "Mail"
    set enabled of account "name_of_your_account" to false
    end tell[/code:1:21cd481c0b]

Maar volgens mij is de terminal sneller. Iemand?

Bijdrager
    Sumar

Leuk. Weer wat geleerd.

Scriptje van maken met keuze aan/uit, starten bij opstarten van de mac ??? Eventueel helemaal automatisch aan de hand van het IP van de mac ?

Bijdrager
    Marc29

Leuke vraag, ik was wel benieuwd of het kon via de terminal en heb dit bedacht:

Eerst moet je het juiste account vinden:

/usr/libexec/PlistBuddy -c “print MailAccounts:2:AccountName” ~/Library/Preferences/com.apple.mail.plist
    Gmail