6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    kreativlab

Mail aanbieder systeem

Beste lezers,

Ik heb al enige tijd het idee om een mail aanbieder te worden.
    Hiermee bedoel ik dat je op mijn website een mail adres kunt aanvragen, en dan ongeveer hetzelfde zou kunnen als hotmail.com.
    Maar dan op kleine schaal, en met free en premium accounts, zodat er geen reclame op hoeft te staan.

Hier zoek ik een basis script voor die ik aan kan passen, ik heb al tijden gezocht maar kan niks vinden.
    Hebben jullie maybe een link met een soortgelijk script?

mvg
    Timo

Bijdrager
    kingpanzee

Als je zo iets wilt produceren zou ik je aanraden om of alles zelf / met een team te coderen, of dit laten doen door anderen. Anders krijg je facebook achtige claims achter je aan qua patenten;)

Bijdrager
    Goodheart

Tjonge, wat een briljant idee.

Allereerst moet je natuurlijk de infra-structuur regelen, hardware, een provider die met je plan akkoord is, mail server software die met duizenden gebruikers overweg kan etcetera. Met alleen een scriptje kom je niet erg ver denk ik.

Bijdrager
    Melgior

Ik raad je inderdaad niet echt aan om dit zelf houtje-touwtje op te gaan zetten, je gebruikers willen tenslotte dat hun e-mail echt altijd werkt, ook als er ergens een systeem uitvalt. Er zijn wel doe-het-zelf systemen als http://www.hivemail.com/ , maar als je niet weet wat je doet kun je beter gaan praten met een partij als http://www.everyone.net/ . Zij hebben een compleet systeem dat je onder je eigen domein en merknaam kunt gebruiken waarbij je zelf niet de techniek hoeft te doen.

Bijdrager
    Yaris

Ik zou mijn mail niet durven toevertrouwen aan een eenmanszaakje. Waarom zou ik bij jou een mailadres nemen in plaats van bij een grote mailprovider? Heb je al gedacht aan de betrouwbaarheid, beveiliging en continue werking van je hardware en software?

Bijdrager
    readefries

Je kunt gebruik maken van Mail Toaster, dit is een installatie, configuratie script wat alles voor je opzet.

Dit heb ik in het verleden ook bij verschillende klanten (en bij mijzelf) gebruikt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.