7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    McMeller

Mail aan POP-account naar iCloud

Wie wil hier even over meedenken?

Sinds mijn vader een @me.com-adres heeft (oorspronkelijk MobileMe, nu iCloud) stuurt onze provider de e-mail aan zijn oude vertrouwde adres (POP-account) automatisch door naar dit nieuwe account. Hierdoor blijft alle ontvangen en verzonden e-mail synchroon op alle apparaten. Alle uitgaande e-mail gaat al jaren onder het @me.com-adres, inkomende mail aan het oude adres komt wel binnen. Uitstekende oplossing!

De provider heeft ons helaas laten weten deze dienst binnenkort stop te zetten. Het doorsturen van e-mail is binnenkort niet meer mogelijk, en het belandt weer in het POP-account van de provider. Dit nemen we liever niet weer in gebruik vanwege de bekende nadelen van POP bij gebruik van meerdere apparaten.

Ik zoek dus een andere oplossing om de e-mail automatisch van het POP-account naar iCloud te laten doorsturen. Heeft Gmail (net als MobileMe voorheen had) misschien een functie om een extern POP-account uit te lezen, en ook om e-mail door te sturen? Dan is Gmail als tussenschakel misschien een oplossing.

Ideeën?

Bijdrager
    fred44nl

ja hoor, dat kan:)

Bijdrager
    McMeller

Bedankt voor het nagaan!

Het binnenhalen van post van een extern POP-account is dus mogelijk. Weet je misschien ook met welke interval dit gebeurt en of het dan vervolgens ook automatisch uit het POP-account wordt verwijderd, zodat deze niet volloopt?

En, iets aannemelijker, maar heeft Gmail ook een mogelijkheid alles door te sturen? Inclusief de post van dat externe account, uiteraard?

Ik zou het graag zelf testen maar op dit moment heb ik dus juist géén POP-account waar post in landt beschikbaar. Daarom op zoek naar ervaringen.:-)

Bijdrager
    Buzz

Is het niet verstandig om dat POP account uit te faseren? Waarom zou je niet een email sturen naar alle contacten die het POP adres nog gebruiken, met de mededeling dat ze voortaan het nieuwe iCloud (of gmail) adres moeten gebruiken? Dan ben je binnen de kortste keren van het probleem af.

Bijdrager
    fred44nl

gmail kan alle binnenkomende email onmiddelijk doorsturen naar een ander email-adres.
    naar keuzen kan het bericht in de inbox achterblijven, of niet natuurlijk.
    hoe het met het ophalen van een ander account zit, weet ik niet.

maar ik zou zeggen test het gewoon:)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@McMeller, hou er rekening mee dat GMail (=Google) dit allemaal gratis voor je doet omdat ze dan ook uit die mail alle gegevens kunnen slurpen en mee doen wat ze willen, je hebt ze er nog toestemming voor gegeven ook in de voorwaarden.

Je kan toch gewoon in je eigen Mail programma het pop account ophalen en doorsturen naar waar je wilt…, volledig geautomatiseerd je hoeft er zelf niets van te merken!

Bijdrager
    McMeller

Bedankt voor jullie reacties!

Buzz_D op 07 januari 2014

Is het niet verstandig om dat POP account uit te faseren? Waarom zou je niet een email sturen naar alle contacten die het POP adres nog gebruiken, met de mededeling dat ze voortaan het nieuwe iCloud (of gmail) adres moeten gebruiken? Dan ben je binnen de kortste keren van het probleem af.

Uitfaseren is inderdaad de bedoeling. Dat is echter wat lastig als het adres al bijna 20 jaar wordt gebruikt en op visitekaartjes en facturen/brieven heeft gestaan. Iedereen een mail sturen is dus onmogelijk. Het beantwoorden van e-mails gaat dus wel jaren via het @me.com-account, er wordt geen e-mail meer verstuurd onder het POP-adres. Er zal vanzelf een moment komen dat het adres kan vervallen, maar nu nog niet.

fred44nl op 07 januari 2014

gmail kan alle binnenkomende email onmiddelijk doorsturen naar een ander email-adres.
    naar keuzen kan het bericht in de inbox achterblijven, of niet natuurlijk.
    hoe het met het ophalen van een ander account zit, weet ik niet.

maar ik zou zeggen test het gewoon:)

Oké, dat klinkt goed. Testen gaat even niet omdat ik nu geen actief POP-account heb en liever pas een Gmail aanmaak als ik denk (weet) dat het werkt.

JoopJoopJoop op 07 januari 2014

@McMeller, hou er rekening mee dat GMail (=Google) dit allemaal gratis voor je doet omdat ze dan ook uit die mail alle gegevens kunnen slurpen en mee doen wat ze willen, je hebt ze er nog toestemming voor gegeven ook in de voorwaarden.

Je kan toch gewoon in je eigen Mail programma het pop account ophalen en doorsturen naar waar je wilt…, volledig geautomatiseerd je hoeft er zelf niets van te merken!

Dat is wel een belangrijk punt. Wellicht toch nog even doorzoeken naar een alternatief. Het instellen van een lokale regel is inderdaad een idee, maar dan zijn alle apparaten wel van die ene computer afhankelijk. Ik zou het graag ‘in de cloud’ afhandelen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.