9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    eeg

Junkmail voorkomen?

Hallo, een vraag over instellingen in Mail. Ik krijg sinds kort enorm veel mail ( spam ?? ) waarbij er geen inhoud in de mail staat maar alleen maar tekst in de kop. Met de mededeling “dit bericht bevat geen tekst “. En hele aparte mails zoals onderstaand…… Ik zit in ieder geval niet op Jasmijn te wachten….haha

Hoe krijg ik dit weg ? Of hoe moet instelling zijn om dit te voorkomen……

Thanks alvast voor jullie tips.

voorbeeld

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Vertel Mail dat dit reclame is door op de knop „Verplaats naar ‘Reclame’” te drukken, en doe dat bij elk van deze berichten. Als het goed is leert Mail daarvan om zulke spam te herkennen.

Een andere manier is om een regel op te stellen in de voorkeuren van Mail. Bekijk de kopteksten en/of inhoud van de berichten om te zien of je er een lijn in kunt ontdekken — bijvoorbeeld omdat ze allemaal hetzelfde onderwerp hebben, of allemaal een bepaald woord in het bericht zelf, of iets dergelijks. De beste manier is om het héle bericht te bekijken, door de bron ervan weer te geven met ⌥⌘U. Je kunt dan een regel maken die bijvoorbeeld het bericht verwijdert of verplaatst naar de reclame-postbus.

Moderator
    Night

Ik ken het. Alleen wordt ik op onverklaarbare wijze de laatste tijd doodgegooid met mailtjes die over nagelschimmel gaan. (en ook alleen maar daarover). Weinig kans, aangezien ik de gezondste voeten ter wereld heb. Ik heb dat keyword dan ook maar aan mijn junkrules toegevoegd.

@TS: Mail geeft bij jou al aan dat het vermoed dat dit junkmail is. Je kan in Mail de instelling van junkmail veranderen, waardoor deze direct in de junkmailfolder verdwijnen en je ze niet meer tussen je gewone mails zal zien staan.

Waarschijnlijk staat bij jou de bovenste optie aangevinkt. Verander dit door de tweede optie aan te vinken:

Geblokkeerd
    Anoniem

En bedankt, nu gaat ze mij lastig vallen!!!

Bijdrager
    koen

Hé die ken ik, maar ze heet dan Myrthe 😬

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Alleen wordt ik op onverklaarbare wijze de laatste tijd doodgegooid met mailtjes die over nagelschimmel gaan.

Ahh, de nagelschimmel spam. Hardnekkiger dan de nagelschimmel zelf.

nagelschinnel

Moderator
    Night

Jij bent nog zachtzinnig… Ongewenste reclame? Bij mij worden ze per direct verwijderd.

Geblokkeerd
    Anoniem

Die Jasmijn moet wel heel veel jeuk aan de poes hebben, ze blijft maar aandringen:-)

Bijdrager
    GoeieDag

Nagelschimmel aan de poes geeft dan ook best wel jeuk…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.