9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    wolfton

Mail

Hallo,

Gisteren heeft mijn vrouw het programma Mail verwijderd ze was even mijn nieuwe iMac aan het verkennen en heeft zonder er eigenlijk bij stil te staan het programma verwijdert, niet erg de wereld vergaat niet en ik maak ook nog fouten.

Mijn vraag is nu, waar kan ik het programma mail terug downloaden en installeren op mijn Mac. Ik vind het niet terug in de app-store
    Dank u,
    wolfton

Bijdrager
    computer space

Echt weg, of enkel weg uit de Dock/Launchpad?
    Draai je Time-machine?

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Weggooien gaat niet zomaar (vereist onderdeel voor het OS), of ze moet het daadwerkelijk via de terminal gedaan hebben maar dat verwacht ik niet. Hoogstwaarschijnlijk staat de applicatie netjes in de “Programma” folder.

Bijdrager
    wolfton

Dank je voor de snelle reactie,

Ik heb alles afgezocht en ook in de lijst met programma’s vind ik het niet terug, ze heeft in Dock per ongeluk verwijderen aangeklikt en het is verdwenen, ook de prullenmand heeft ze geleegd en dat heeft even geduurd en neen ik draai geen Time machine>

Bijdrager
    computer space

Ik kan een applicatie niet verwijderen in de Dock. Erg knap!
    Anders clean install. Als ie kraakvers is, is er nog niks verloren. Staat er al wel eea op: maak een Time Machine backup, doe een clean install, en gebruik de migratieassistent om alles weer terug te zetten. Of iemand moet m hier ff op WeTransfer voor je zetten. Ik heb alleen nog SnowLopyMail, en dat zoek je hws niet.

Wat ook niet kwaad kan:
    http://download.cnet.com/Find-Any-File/3000-2248_4-10915413.html
    Installeren en mail.app zoeken. Misschien toch ergens over het hoofd gezien.

Bijdrager
    sedikit

Ik weet niet of dit ook gaat met een hoger systeem dan de mijne (Snow Leopard), maar je kunt toch ook het volgende doen:
    -(her)Installeren met “behoud van archieven. Alles blijft staan, alleen wat er mist (in vergelijking met de install disk) wordt weer op z’n plaats gezet. Dus in dit geval Mail
    -M.b.v. het programma “Pacifist” kun je Mail uit de installatiedisk isoleren/installeren
    Pacifist :
    https://www.macupdate.com/app/mac/6812/pacifist

Bijdrager
    wolfton

Ik weet ook niet hoe ze het voor elkaar gekregen heeft om een applicatie uit dock te verwijderen, heb alleen kunnen vaststellen dat het zo was en niet meer vindbaar. Dit is wel mijn eerste Mac en het is nog even wennen omdat ik meestal een pc met Linux Mint gebruik.

Ondertussen heb ik een herstel-install gedaan en heb alles terug, bedankt voor jullie snelle hulp en een fijne dag nog,

wolfton

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Weet je zeker dat Mail helemaal niet meer op de computer staat? Want het klinkt voor mij alsof het alleen uit het Dock verdwenen is …

Dus: open de Finder (dat blauwe gezicht links in het Dock — of bovenaan als je Dock verticaal staat), klik op Programma’s in de linkerkolom, en zoek daarin naar Mail, dat een icoon heeft van een blauwe postzegel. Wanneer je het gevonden hebt, sleep je het icoon naar het Dock; de iconen daarvan zullen ruimte maken zodat je Mail er weer op kunt zetten.

Alleen jammer dat je daar niks meer aan hebt omdat je alles opnieuw geïnstalleerd hebt. Als ik je daarom nog een tip mag geven: het is Windows niet — als er iets niet is zoals het hoort te zijn, zou herinstallatie je laatste redmiddel moeten zijn, niet één van de eerste stappen naar de oplossing:)

Bijdrager
    GoeieDag

Sedikit: bij een OS hoger dan 10.6 is een install ‘met behoud’ de standaard installatie, en je krijgt niet eens de keus meer het anders te doen. Wil je toch per se schoon installeren, met je vanuit de installer Disk Utility draaien en de doel HD wissen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.