8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    –help

[Mail 3.x] Handmatig mails terug zetten ?

Enige tijd geleden heb ik besloten om Mac OS (10.5.x) opnieuw te installeren, normaal gesproken doe ik dit echt nooit (!) maar nu was er geen ontkomen meer aan. Het systeem was dermate vervuild dat handmatig alles verwijderen erg lang zou duren, en ik dacht ”Ik heb toch een Time Machine Backup” Nou dit bleek dus toch niet zo eenvoudig, uiteindelijk besloten dus toch maar opnieuw me systeem handmatig in te richten, echter blijft er nu één ding over wat me niet zo heel eenvoudig lukt.

Mail 3.x
    Ik haal mijn mails op met Apple Mail 3.x, dit gaat allemaal fantastisch en helemaal tevreden, echter ben ik mijn mails dus nu allemaal kwijt ![size=9:e537c841c2] (stomme POP:cry: )[/size:e537c841c2] Ik had wel voor de zekerheid de map /Library/Mail gebackuped appart, dus dacht ik die eenvoudig terug te kunnen zetten. Maar dat is dus niet zo ! Wie weet hoe ik mijn mail archief dus uit de map “Mail” handmatig weer kan invoegen ?

alvast bedankt !:)

Bijdrager
    Pieterr

Heb je de map ~/Library/Mail/ teruggezet?
    En daarna in Mail het commando: “Mailbox –> Rebuild” geprobeerd?

Bijdrager
    Nietzman

Naast /Library/Mail had je ook com.apple.mail.plist mee moeten kopieeren.

Bijdrager
    Pieterr

Als hij een Time Machine backup heeft van z’n hele schijf, kan ie die file ook terugvinden: ~/Library/Preferences/com.apple.mail.plist

Biedt de Time Machine Restore overigens niet de mogelijkheid om alleen je Mail terug te zetten?

Bijdrager
    Hansi2124

En lukt het ook niet met Migratie-assistent?

(ik weet dat zelf niet, omdat im TM niet gebruik)

Bijdrager
    –help

Ik heb onderhand dus me oude backup al weggegooit aangezien ik achte die overbodig te zijn ! :? Doe ik normaliter nooit, echter was de image onderhand al 500GB +, en kon die goed gebruiken voor de nieuwe backup (A) Zonder ~/Library/Preferences/com.apple.mail.plist Kan ik er dus eigenlijk niets mee ?

Moderator
    unSOUND

Je kunt de mails nog importeren door in Mail te kiezen voor “Archief > Importeer postbussen”.

Maar het had dus inderdaad makkelijker gekund. Zo leer je de les die meer mensen inmiddels hebben geleerd: Gooi NOOIT dingen weg met als reden het winnen van schijfruimte, want door de druk wordt je te makkelijk, en gooi je altijd dingen weg waar je spijt van krijgt.

Bijdrager
    –help
    ”unSOUND”

Je kunt de mails nog importeren door in Mail te kiezen voor “Archief > Importeer postbussen”.

Maar het had dus inderdaad makkelijker gekund. Zo leer je de les die meer mensen inmiddels hebben geleerd: Gooi NOOIT dingen weg met als reden het winnen van schijfruimte, want door de druk wordt je te makkelijk, en gooi je altijd dingen weg waar je spijt van krijgt.

dat het zo makkelijk toch zou zijn, helemaal niet aan gedacht ! Hij is nu bezig met importeren in iedergeval, danku unSOUND :D !
    [size=9:95e9fbd694]en normaliter verwijder ik eigenlijk heeeel weinig, echter dit was gewoon een foutje (verkeerde geselecteerd met verwijderen:cry: )Er draait niet voor niets thuis een leuke server;) [/size:95e9fbd694]

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.