14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Cyris

Mail 3.4 start niet meer

Goodday,

Sinds vanmorgen heb ik een beetje ruzie met mijn Mail programma. Zodra ik het programma opstart krijg ik alleen de menu balk te zien. Ik kan verder in het menu wat opties bekijken maar ik krijg op geen enkele mogelijkheid het hoofdscherm te zien. Wel kan ik kiezen voor “nieuwe beginpagina” (of zoiets dergelijks). Vervolgens krijg ik mijn inbox te zien, maar Mail reageert dan niet meer en de layout is veranderd naar standaard (Ik gebruik een “wide mail” plugin zodat ik rechts naast mijn email een preview van de email te zien krijg). Nu heb ik geprobeerd om de Mail app helemaal te verwijderen (en prullenbak te legen) en vervolgens via de installatie schijf geprobeerd Mail opnieuw te installeren. Echter wordt gewoon mijn oude inbox weergegeven en Mail blijft wederom vast hangen.

Verder wil ik even mededelen dat ik TimeMachine gebruik.

Mijn vraag is: hoe kan ik de Mail app helemaal opnieuw installeren? (zodat ik zelfs de account gegevens opnieuw moet instellen) Of is het niet nodig om zo ver te gaan, en ligt het probleem ergens anders?

Bedankt C

Bijdrager
    Hansi2124

Simpel: .plist van Mail en de map Mail in je thuisbibliotheek verwijderen.

Bijdrager
    Cyris

Ah bedankt! Hij is momenteel weer bezig met alle 6000 emails binnen te halen:)

Bijdrager
    Hansi2124

Mooi zo. Succes!

Bijdrager
    Cyris

Mmh.. loop ik toch weer tegen een probleem aan. Ik heb Mail opnieuw geinstalleerd, en nu probeerde ik via “importeren” mijn oude mbox bestanden te importeren. Alleen dit zorgt er telkens voor dat de mail app blijft vast hangen. Is er een andere mogelijkheid om mijn verzonden gmails terug te krijgen?

Bijdrager
    Oppie
    ”Hansi2124″

Simpel: .plist van Mail en de map Mail in je thuisbibliotheek verwijderen.

Brrrrr! Juist voor Mail is dat helemaal niet zo’n simpele handeling! (Ja, het weghalen wel, maar voordat je alles weer hebt ingesteld…)

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, maar dat vond de TS geen probleem:

”Cyris”

Mijn vraag is: hoe kan ik de Mail app helemaal opnieuw installeren? (zodat ik zelfs de account gegevens opnieuw moet instellen)

Moderator
    Night

Mijn ervaring in Mail is ook:

Plist verwijderen, mail opnieuw opstarten, maar GÉÉN nieuwe accounts aanmaken, maar Mail gelijk weer afsluiten en de oude plist weer terug plaatsten. 99 van de 100 keren werkt het dan allemaal weer naar behoren. Raar maar waar.

Bijdrager
    Hansi2124

Als dat werkt, dan is dat inderdaad een zeer waardevolle tip. Scheelt een hoop werk.

Bijdrager
    Oppie

Je hebt gelijk Hans; ik heb over die opmerking heen gelezen.

Bijdrager
    Hansi2124

Ach, dat overkomt mij ook weleens;-)

Bijdrager
    Cyris

Bedankt voor jullie reacties allemaal

Uiteindelijk heb ik toch via TimeMachine een backup moeten terugzetten. Bij het openen van bepaalde emails crashte mail gewoon telkens weer. Nu werkt hij weer prima, alleen ben ik wel mijn verzonden email kwijt.. Ofja, ik heb de mbox files nog. Enige kans om deze opnieuw in te lezen?

Moderator
    unSOUND

Snelste oplossing is de map mail even weghalen, Mail starten en daarna de vers aangemaakte map weer vervangen door de originele. Dit werkt bijna altijd. Zie ook:

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=144076

Bijdrager
    Cyris

Ik heb je link gevolgd en de stappen uitgevoerd. Hartstikke mooi! Ik heb in ieder geval mijn verzonden mails weer terug. Thnx

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.