4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Andre Mesker

Mail • per ongeluk mail-account verwijderd. :-S

Goedemorgen,

een kennis van mij heeft per ongeluk zijn e-mail account verwijderd. Hij besefte niet dat daarmee al zijn emails ook verdwenen waren (digibeet dus tsja…). De inloggegevens heeft hij niet meer en ik vraag me ook af of die nog werken omdat hij het gekoppelde domein net verhuisd heeft naar een andere webhost.  Maar hij heeft wel een Timemachine backup. Echter; wat moet ik terugzetten uit die Timemachine backup zodat dat email account weer tussen de andere emailaccounts komt te staan en hij al zijn oude emails weer terugheeft? Het mailprogramma terugzetten kan niet maar zou ook weinig zin hebben denk ik.

Ik heb geGoogled maar kom alleen maar tegen hoe je losse emails terug kunt halen maar niet hoe je een verwijderd email account kunt herstellen.

Alvast bedankt voor het meedenken.:-)

Hartelijke groet,

André

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ga naar Mail, klik dan in de menubalk op het Time Machine-symbooltje, en dan op „Activeer Time Machine”. Je krijgt nu Mail in het Time Machine-scherm, en dan kun je individuele mailtjes of hele mailboxen kiezen om terug te zetten. Op die manier zouden allicht z’n berichten te redden moeten zijn — als ze tenminste op de computer zelf stonden en niet in een IMAP-account op de server.

Bijdrager
    Andre Mesker

<p class=”cite”>Jakko Westerbeke op 21 maart 2019 om 10:55</p>
    Ga naar Mail, klik dan in de menubalk op het Time Machine-symbooltje, en dan op „Activeer Time Machine”. Je krijgt nu Mail in het Time Machine-scherm, en dan kun je individuele mailtjes of hele mailboxen kiezen om terug te zetten. Op die manier zouden allicht z’n berichten te redden moeten zijn — als ze tenminste op de computer zelf stonden en niet in een IMAP-account op de server.

Zo, dat klinkt wel heel gemakkelijk. Ik ga het hem telefonisch uitleggen, misschien kan hij het zelf doen en hoef ik niet naar hem toe. Bedankt Jakko.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Waarschuw hem wel om niet te haastig te zijn. Tussen het klikken op „Activeer Time Machine” en dat Mail in Time Machine verschijnt, kan wat vertraging zitten, en als het er eenmaal staat kan het ook nog even duren voordat het goed reageert, dus niet gelijk beginnen te klikken op vanalles omdat het niet lijkt te werken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.