6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    rotter0402

MagSafe poort nog veilig??

Hallo,

Ik heb een MacBook Pro Retina 15 inch uit 2013. Nou heb ik laatst mijn macsafe 2 kabel vervangen, omdat de kabel geel verkleurde! Maar nu zie ik dat er een soort verbranding (zie foto), of iets wat er op lijkt, in mijn macsafe poort zit (tweede rondje vanaf links). Iemand die er wat van af weet of ervaring mee heeft en mij kan adviseren of ik er beter aan doe om de poort te laten vervangen?

Bijdrager
    McPim

Belangrijkste vraag: doet de aansluiting het nog zonder problemen (dat staat los van de verkleurde kabel)? Dan is er geen probleem.. Bekend verschijnsel na een aantal jaren en misschien preventief schoonmaken met alcohol en een niet-pluizig wattenstaafje maar als het probleemloos werkt: geen zorgen.

Bijdrager
    rotter0402

<p class=”cite”>McPim op 31 augustus 2019 om 22:22</p>
    Belangrijkste vraag: doet de aansluiting het nog zonder problemen (dat staat los van de verkleurde kabel)? Dan is er geen probleem.. Bekend verschijnsel na een aantal jaren en misschien preventief schoonmaken met alcohol en een niet-pluizig wattenstaafje maar als het probleemloos werkt: geen zorgen.

Ja hij laad nog op! Maar bij mijn vorige kabel kreeg ik soms wel een soort van kleine shock, wanneer ik mijn armen aan de zijkant van de Macbook hield (bijvoorbeeld tijdens het typen), terwijl mijn MacBook in het stroom zat!

Bijdrager
    McPim

Ook wel eens gehad, kan met wel/niet geaard stopcontact te maken hebben. Niet met de MagSafe connector op zich, die doet ’t of doet ’t niet.

Bijdrager
    rotter0402

De poort doet het wel!

Bijdrager
    McPim

Niks aan de hand dus.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.