8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    vincentvega

magsafe naar USB-C

ik ben sinds vandaag de trotse bezitter van een nieuwe MBpro. Ik gebruik een 27″ thunderboltscherm met daaraan een magsafe connector. Daarmee kon ik in mijn oude MBP opladen. bestaat er verloopstukje om de Magsafe met de USB-C te verbinden? Ik vind dit prettiger werken dan de bijgeleverde oplaadkabel.

Bijdrager
    jorikcaljouw

Dat gaat denk ik niet lukken, Hengedocks heeft wel wat info over mogelijkheden om het scherm zelf te gebruiken:

https://hengedocks.com/blogs/henge-docks-blog/how-to-run-external-displays-with-your-usb-c-thunderbolt-3-macbook

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

je kan ook gewoon een supergoedkope USB-C kabel met magneet-stekkertje kopen op ali.

Zelfde principe als magsafe alleen het mag niet zo heten.

Laat ons hier maar weten welke het is geworden en of het werkt!

Bijdrager
    Timm

Bijdrager
    jebman

<p class=”cite”>aartjan.nl/blog op 12 september 2018 om 20:33</p>
    je kan ook gewoon een supergoedkope USB-C kabel met magneet-stekkertje kopen op ali.

Zelfde principe als magsafe alleen het mag niet zo heten.

Laat ons hier maar weten welke het is geworden en of het werkt!

Zelf heb ik met onofficiele magneet stekkers hele slechte ervaring. Kreeg na een tijdje problemen met opladen en daarom heen heel veel issues die na een complete reset en wipe van computer weg waren en bleven bij niet meer gebruiken. Reproduceerbaar op andere machine. Gekocht bij amazon en had veel goede reviews… Als je interesse hebt heb ik ook nog een ongebruikte magneet kabel van Belkin liggen, wel officieel ondersteund maar te lomp voor mobiel gebruik

Bijdrager
    polansky

<p class=”cite”>Timm op 13 september 2018 om 08:32</p>
    toevallig komt vandaag deze binnen  https://www.aliexpress.com/item/Baseus-Type-C-To-Type-C-Magnetic-Elbow-Adapter-For-Macbook-Nexus-5X-6P-OnePlus-2/32835207220.html

laat wel ff weten of het iets is!

Deze heb ik onlangs zelf gekocht.
    Het is helaas géén succes!!

Na een paar dagen krijg je de melding dat de USB connector is uitgeschakeld vanwege een hoog voltage gebruik.
    De enige oplossing is dan een PRAM reset en het verwijderen van deze connector.

Ondertussen werk ik uit nood maar weer met het originele USB-C stekkertje.

Bijdrager
    Timm

<p class=”cite”>polansky op 14 september 2018 om 08:18</p>

toevallig komt vandaag deze binnen  https://www.aliexpress.com/item/Baseus-Type-C-To-Type-C-Magnetic-Elbow-Adapter-For-Macbook-Nexus-5X-6P-OnePlus-2/32835207220.html

Na een paar dagen krijg je de melding dat de USB connector is uitgeschakeld vanwege een hoog voltage gebruik.

Tot op heden werkt deze adapter nog perfect, coconut battery geeft een lager wattage aan dan als ik de normale kabel gebruik.

Bijdrager
    vincentvega

<p class=”cite”>Timm op 14 september 2018 om 09:42</p>

<p class=”cite”>polansky op 14 september 2018 om 08:18</p>

Tot op heden werkt deze adapter nog perfect, coconut battery geeft een lager wattage aan dan als ik de normale kabel gebruik.

Wisselende ervaringen dus.. Ik moet zeggen dat ik niet echt zin heb in de problemen Polansky gehad heeft.. Ff over nadenken

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.