7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    B-mac-fan

Magsafe adapter kapot

Hoi,

De magsafe adapter van mijn witte MacBook is kapot.

De kabel isolatie is losgegaan aan het uiteinde van de kabel (waar de kabel de adapter binnen gaat, zal ik maar zeggen).
    De kabel hangt dus nog alleen met de binnenste draden vast aan de adapter.

Weet iemand of dit binnen de garantie valt en je gewoon een nieuwe kunt krijgen?
    Of zal ik toch zelf een nieuwe adapter moeten kopen?:?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    iErnst

Ligt er aan of je nog garantie hebt, zo ja terug naar de winkel of Apple bellen. Zo nee, nieuwe MagSafe adapter kopen.

Bijdrager
    maclover111

heb ik niet ergens gelezen dat dit een probleem was met sommige adapters ..?
    en dat dit gratis te vervangen was ..?

zoiets ..? http://www.onemorething.nl/images/articles/magsafe125.jpg

hier het bericht : http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=3473

modellen : De geplaagde adapters zouden zijn geleverd bij de MacBook (13-Inch eind 2006), MacBook (13-Inch), MacBook Pro (15-Inch Glossy), MacBook Pro (17-Inch).

Bijdrager
    B-mac-fan

Ja zoiets is het inderdaad.
    Maar dan is het niet “weg-gebrand” maar gewoon gescheurd lijkt het.
    En ook is het aan de kant van de adapter.

Ik zal eens contact opnemen met een Apple Premium Reseller om te kijken wat ze er van zeggen.

Bijdrager
    Cardigan

Indien je geen hele rare dingen hebt gedaan met de kabel, ligt het aan de kwaliteit van de MagSafe adapter. Het is een bekend probleem bij Apple. Als je naar Apple belt en duidelijk uitlegt wat het probleem is kun je bij een APR een nieuwe kabel ophalen. Hiervoor hoef je geen garantie meer te hebben, dit valt onder service van Apple (omdat het een heel veel voorkomend probleem is).

Moderator
    Strifer

stel je moet een nieuwe, dan hoef je in ieder geval niet de hele lader te kopen: de lader met dun draadje eraan alleen is goedkoper dan dun draadje+lader+dik verlengsnoer.

let op: je kunt dus een complete kopen voor meer geld: dun draadje, oplader, dik draad en een goedkopere zonder dat dikke draad.

ik zou proberen via de garantie nog wat te claimen… ze hoeven je enkel maar de oplader met dun draadje te geven, dat dikke draad heb je nog……..;) succes!

Bijdrager
    B-mac-fan

Ik heb de Apple Premium Reseller gemailt en het probleem uitgelegd.

Maar dit valt volgens hun niet meer onder de garantie, en wordt afgeschreven als: “costumer abuse”…

Helaas dus:(
    Want een nieuwe MagSafe is wel heel erg duur.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.