4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    tomc

Magsafe 2 wordt héél warm

Beste mede omt’ers.

Al een tijdje wordt de Magsafe 2 oplader, en dan met name het metalen gedeelte waar het ledje in zit, van mijn 2015 MacBook Pro retina heel erg warm. En dan bedoel ik ik-kan-mijn-vinger-hier-maar-twee-seconden-ophouden-warm. Is dit normaal gedraag voor deze opladers? Of moet ik toch kijken voor een vervanging?

Moderator
    Night

Warm? Prima. Dat je er een ei op kan bakken? Nee, dat is niet goed.

Ontkoppel de lader, haal hem uit het stopcontact en laat hem afkoelen. Als hij helemaal is afgekoeld kun je hem opnieuw aansluiten. Wordt hij weer te warm? Controleer dan de onderstaande punten. Het kan nl. verschillende oorzaken hebben (of een combinatie ervan):

• De contactpunten van de MagSafe zijn vies. Maak ze zowel aan de adapter-zijde als aan de MacBook-zijde goed schoon met een wattenstaafje, gedrenkt in reinigings-alcohol. Let hierbij vooral op evt. verkleuring van de contactpunten.
    • Controleer ook of de contactpuntjes in de MagSafe connector helemaal ‘naar buiten’ komen en niet in ingedrukte toestand blijven hangen.
    • Doordat de batterij in je MacBook al wat ouder wordt, moet de adapter harder en langer werken om de batterij toch van voldoende stroom te voorzien. Ook als je de batterij oplaadt en tegelijkertijd op je MacBook werkt, zal er meer stroom gevraagd worden.

Blijft de lader (te) heet worden? Ga dan voor de zekerheid even langs een Apple winkel. Wellicht dat hun experts iets meer te weten kunnen komen. Een nieuwe kopen kan dan altijd nog.

Bijdrager
    tomc

Doordat de batterij in je MacBook al wat ouder wordt, moet de adapter harder en langer werken om de batterij toch van voldoende stroom te voorzien. Ook als je de batterij oplaadt en tegelijkertijd op je MacBook werkt, zal er meer stroom gevraagd worden.

De batterij is 2 weken geleden vervangen onder het battery-program. Bedankt wel voor de andere tips ik bekijk het even.

Moderator
    Night

Ook het vervangen van de batterij kan een oorzaak zijn..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.