7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    RobinJans

Magsafe 2 oplader

Mijn Magsafe 2 oplader (60W) van mijn Macbook Pro begint aardig wat scheuren te vertonen in de kabel. Ik ben daarom van plan, voordat deze helemaal de geest gaat geven, een nieuwe te kopen. Misschien is het hier vloeken in de kerk, maar waarom zijn de Magsafe opladers van Apple zo ongelooflijk prijzig? Ik vind 85 euro voor een oplader vrij duur, vooral voor de kwaliteit (of het gebrek hier aan) die Apple biedt. Nu weet ik dat er een aantal sites zijn die opladers voor een goedkopere prijs aanbieden, en weet ik ook dat het hier vaak om AliExpress kwaliteit opladers gaat die je liever uit te buurt van je Macbook wil houden.

Mijn vraag, zijn er ‘third-party’ opladers die wel gewoon veilig gebruikt kunnen worden? Ik zag deze bijvoorbeeld op Amazon.de voor de helft van de Apple Magsafe.

https://www.amazon.de/Magsafe-60w-Ladekabel-Garantie-Zertifiziertes/dp/B07FLGN5HD/ref=sr_1_1_sspa?__mk_de_DE=ÅMÅŽÕÑ&keywords=magsafe+2&qid=1558550415&s=gateway&sr=8-1-spons&psc=1

Ik snap ook dat ik waarschijnlijk reacties ga krijgen van dat moet je niet willen en even doorsparen, maar is er een reden waarom we wel onze iPhones/iPads aan een simpel ‘third-party’ opladertje hangen en ook de nieuwe USB-C MacBooks genoeg third party opladers hebben, maar de Magsafe niet?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Verschil moet er zijn…

Bijdrager
    Shmoo

Is tweedehands geen optie?

Er zullen toch ook mensen zijn die hun oude MacBooks opruimen omdat ze echt stuk zijn en hun moeder al vijf Mac-plantenbakken hebben?

Moderator
    Night

3rp party? Kijk dan eens bij Ali Express voor een losse kabel (Magsafe naar USB-C) of een complete set.

Bijdrager
    pruus

Wellicht heeft jouw reseller nog een oude inlevertje liggen? Je kunt altijd vragen. De 85W kun je ook gebruiken, trouwens….

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Ik heb goede ervaringen met de allergoedkoopste op AliExpress.

Alhoewel ik er ook wel eens een heb gehad waar rook en vonken uitkwamen.

Die heb ik maar op Marktplaats gezet (geintje hoor)

Bijdrager
    mrleavan

Ik heb er nog een 60w liggen, was van een Macbook uit 2009. kabels zijn nog goed.

alleen verzendkosten

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.