7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Oproepertje

MagSafe 2 adapter voor MacBook Air, echt of nep?

Ik heb een tweedehands MagSafe 2 adapter gekocht als extra naast de MagSafe 2 adapter die bij mijn MacBook Air zat. Ik heb twijfels over de echtheid van deze adapter en wil het graag zeker weten voordat ik er een dure MacBook mee om zeep help..

De 2 adapters zijn identiek, behalve dat er op de tweedehands adapter ‘MagSafe Power Adapter staat’ en op de originele ‘MagSafe 2 Power Adapter. Daarnaast zijn de randjes aan de bovenkant van de uitklapdingen niet aflopend, terwijl deze dat bij mijn originele wel zijn.

De vraag is dus eigenlijk, bestaan er officiĆ«le MagSafe 2 adapters waarop staat ‘MagSafe’ i.p.v. ‘MagSafe 2’ ?

Bijdrager
    LighScan

Het serienummer lijkt niet geldig te zijn (C0622630FF5F2H5AT – als ik het juist heb afgeleid uit de foto).

https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

Bijdrager
    Oproepertje

Klopt, alleen officiƫle laders kun je met die serial check ook niet vinden.. Volgens mij is dat alleen voor producten als dekstops, laptops, tablets, telefoons, routers etc.

Bijdrager
    iep

De mijne heeft ook als opdruk “MagSafe Power Adapter”. De randjes van de opklapbare flapjes zijn heel ietsjes aflopend, niet meer dan 1 mm (je moet dus heel goed kijken, je ziet het als je van de zijkant kijkt; ik zie het op jouw foto ook). Dit ding zat bij mijn MBA 2012 (de eerste MBA met MagSafe 2) die ik bij Apple zelf heb besteld en is dus zo origineel als maar kan. Zo te zien is er voor het 2013 model “MagSafe 2” op de adapter gezet (jouw adapter komt ook uit 2012, kijk maar eens goed naar de tekst), wellicht om duidelijker te maken welke MagSafe het is.

Bijdrager
    Oproepertje

Bedankt voor je uitgebreide reactie, iep!

Het klopt inderdaad van de hele kleine schuine afloping, nu je mij er op gewezen hebt.

Dan ga ik er vanuit dat het gewoon een originele adapter is.

Bijdrager
    Moriarty

Het betreft hier een originele Apple 45W Power Adapter.

Ik kan het apparaat terugvinden in de Apple database van mijn werk.

Geen zorgen dus, gewoon gebruiken:)

Bijdrager
    Oproepertje

Wow Moriarty, heel erg bedankt voor het napluizen!

Bijzonder zeg, al deze hulpvaardige mensen(l)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.