15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Ervmore

Magic Trackpad of Magic Mouse

Hallo OMT-ers,

Ik heb momenteel gewoon een Logitech MX Revolution op mn iMac.
    Maar ik ben van plan een Magic Trackpad of Magic Mouse te kopen.
    In 1e instantie wou ik naar de Media Markt lopen en de Magic Mouse kopen.
    Maar toen zag ik de Magic Trackpad liggen en die beviel me ook wel.
    Maar wat zijn jullie ervaringen met de Magic Trackpad en de Magic Mouse?
    Is de Magic Trackpad prima te gebruiken voor: Video Editing, Photoshop etc.?

Alvast Bedankt!

Bijdrager
    Chorro

Ik heb ze allebei. Allround gezien vind ik het trackpad echt ideaal, maar voor precisie vind ik ze eerlijk gezegd beide niet zo heel goed. Al is de mouse daar wel beter in dan het trackpad. Voor dingen als Photoshop e.d. gebruik ik nog altijd ’t liefst een tekentablet, voor dat soort klusjes is m.i. geen een muis beter geschikt dan een tablet.

Bijdrager
    Maverick9898

Ik zou m’n MX revolution houden en de Trackpad er naast plaatsen. Vooral als je Lion gebruikt is een trackpad ideaal. Als je internet en een beetje foto’s aan het bekijken is het super. Als je inderdaad precisie werk moet doen, is een muis echt veel handiger en zou ik gewoon je Logitech gebruiken. De verhalen over de Magic Mouse zijn over het algemeen niet heel erg positief en na een tijdje gebruikt te hebben, vind ik het vooral een ergonomisch drama.

Moderator
    Pete.Z

Onderwerp verplaatst, let even op waar je een topic start!:smile:

Bijdrager
    maarten1909

Trackpad is veel makkelijker met de nieuwe ‘multi-touch gestures’ in Lion.
    In de nieuwe versie zullen die nog veel meer gebruikt worden (verwacht ik/velen).
    Magic Mouse is alleen preciezer, handig voor photo bewerk programma’s als je lijntjes moet maken of pixel moet raken.

Bijdrager
    Ervmore

@Pete.Z Sorry, perongeluk verkeerde forum aangeklikt.
    @Iedereen

Oke, hartstikke bedankt voor jullie snelle reacties!
    Dan hou ik mijn MX Revolution en zal ik een Magic Trackpad kopen!

Voor mij kan hier een slotje op!

Bijdrager
    Maverick9898

Let er wel op dat je je Trackpad niet te dicht tegen je toetsenbord zet;). Ik raak dat ding met de palm van mijn hand nog weleens aan, wat heel irritant is.

Tevens worden topics nooit gesloten als er een antwoord is gevonden op de vraag. Dit ivm het feit dat andere mensen zoeken op die topics en dan wellicht nogmaals kunnen reageren in het topic;). Als je echte onzin uitkraamt of de vraag is al heel vaak gesteld, dan pas sluiten de moderators het topic ;).

Bijdrager
    Ervmore

@Maverick9898 Bedankt voor alle informatie!
    Wel heel raar dat ze bij reviews zeggen dat het juist hoort dat je hem naast je Wireless Apple Keyboard legt.
    Die weten daar ook lekker veel van:P

Bijdrager
    maarten1909

ik heb er 1cm tussen en merk er nooit iets van

Bijdrager
    BenDover

Ik gebruik ze beide, trackpad voor navigeren en muis voor het werk.
    Met illustrator of indesign is een muis voor mij gewoon het prettigst.

Bijdrager
    Maverick9898

Tsja, ik weet ook niet hoe dat bij anderen is. Ik heb ‘m er ook naast liggen, maar wat verder vanaf. Misschien is dat hoe ik typ, ik weet het niet. Je komt er vanzelf wel achter wat kan en niet kan;).

Bijdrager
    Etienneklein

Als je al een wireless keyboard hebt is het ook erg relaxed om een MagicWand te komen.
    Dat is een soort cilinder waar je je keyboard en trackpad in kan doen, zodat ze aan elkaar zitten.
    Dit vind ik zelf erg relaxed, ook omdat ik nog wel eens een film kijk op m’n iMac. Dan kan het keyboard inclusief het trackpad op je schoot zetten o.i.d. zodat je vanaf een afstand nog steeds je mac kan besturen.
    Het is trouwens ook heel prettig als je een mac mini aan je tv hebt hangen.

Bijdrager
    Ervmore

@Etienneklein
    Cool, ik zal er eens naar kijken en misschien aanschaffen!

Bijdrager
    SunKeeper

Ik heb ze allebei, en ben er erg tevreden mee.

Inderdaad omdat de ergonomie van de Magic Mouse geen 100% te noemen is, is de Trackpad een aangename afwisseling.

En voor de MultiTouch gestures natuurlijk, al kan de Mouse ook het grootste deel van die kunstjes.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Mijn trackpad ligt ook tegen het toetsenbord aan en dat werkt prima.

Beide apparaten heb voor en nadelen afhankelijk van wat je aan het doen bent.
    Aangezien ‘gestures’ vooral voortgekomen zijn uit de behoefte om natuurlijke handelingen zoals een bladzijde omslaan na te bootsen is een trackpad handig bij o.a. het lezen van content. Maar zodra je met programma’s zoals Photoshop, AutoCAD e.d. bezig bent en dus iets aan het maken bent is de oude vertrouwde muis methode onverslaanbaar (if it ain’t broken then don’t fix it) Dus verwachten dat een trackpad in alles beter is dan een muis is verkeerd.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.