17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    R-Flow

Magic Trackpad + Apple Battery Charger

In combinatie met m’n 2010 iMac gebruik ik een Magic Trackpad die van stroom wordt voorzien door de oplaadbare batterijen die bij de Apple Battery Charger zaten.

Ik ben met stomheid geslagen dat de batterijen in m’n Magic Trackpad ongeveer twee weken meegaan voordat ze weer opnieuw opgeladen moeten worden. Bij gewone Duracel batterijen was het voorheen dik twee maanden voordat Mac OS X een “low battery” melding uitspuugt.

Omdat dit inmiddels iMac #3 is heb ik ook drie Battery Chargers met eigen set batterijen in huis gehad. Allemaal vertoonden ze dit probleem. Ik kan dus uitsluiten dat de batterijen of de Battery Charger zelf niet goed zijn.

Is iemand anders dit ook al opgevallen?

Bijdrager
    Afroman

Nee man, hier werk ik ondertussen 3 maanden op de wireless keyboard en magic trackpad.
    Magic Mouse heb ik vorige maand voor het eerst de Apple-batterijen gebruikt.

Heb je al geupdated naar 10.6.5 Want daar werden ook wat problemen opgelost van o.a. de Magic Trackpad en bluetooth.

Bijdrager
    Afroman

3 moet 2 maanden zijn. Ik kan mijn post niet wijzigen, krijg een foutmelding(zit op Windows + Internet Explorer 8)

Bijdrager
    Flatchoo

Ik werk nu ook al 2 maanden met mijn Magic Mouse, Keyboard en Magic Trackpad op 1 lading. De Trackpad geeft al wel twee weken een melding dat hij bijna leeg is, maar tot mijn verbazing blijft hij het maar volhouden.

Bijdrager
    1984
    R-Flow op 15 november 2010

Ik ben met stomheid geslagen dat de batterijen in m\’n Magic Trackpad ongeveer twee weken meegaan

Mag ik vragen hoelang de batterijen in je Magic mouse meegaan,bij mij gaan die ook maar 2 weken mee, oplaadbare uit de Apple Battery Charger of Duracel.

Daarnaast valt het me nu pas op dat het BT icoon in de menubalk begint te knipperen als de batterijen op 20% komen, of is dat iets van 10.6.5?

Bijdrager
    R-Flow

De Magic Mouse die bij deze iMac zit heb ik nog nooit gebruikt, althans niet meer dan simpelweg testen of ie het überhaupt doet. Het toetsenbord gaat wel ongeveer een maand mee op één lading, maar het Magic Trackpad loopt leeg waar je bij staat…

Het Bluetooth symbool begon bij mij onder v10.6.4 ook al te knipperen bij 20%. Maar goed, de v10.6.4 build die bij deze iMac zit had al bepaalde eigenschappen van v10.6.5 zoals exFAT ondersteuning.

@Afroman
    Ik snap vrij weinig van je post.

Bijdrager
    stel maar

Ik heb het BT-icoontje al wel eens eerder gezien. en ik draai nu nog 10.6.4. Maar mijn trackpad is nu 18% en ik zie nog steeds het eerste BT-icoon. Misschien was het eerst wel als die onder de 10% kwam.
    Ik heb ook nog geen melding gehad dat de batterijen bijna op zijn, na hoeveel % krijg je die eigenlijk?

edite;
    Ik heb nog de meegeleverde batterijen er in zitten en die doen het al vanaf 1 sept.

Bijdrager
    R-Flow

Op mijn iMac (2010) is dit onder zowel v10.6.4 en v10.6.5 bij 20%. Op mijn ex-Mac Pro (2009) inderdaad pas bij 10% (al durf het niet met volledige zekerheid te zeggen).

Op het moment dat m’n Magic Trackpad met de oplaadbare batterijen onder de 20% komt is het overigens snel gedaan, binnen 4 dagen.

stel op 15 november 2010

Ik heb nog de meegeleverde batterijen er in zitten en die doen het al vanaf 1 sept.

Ik vraag hier naar de ervaringen van mensen die de Apple Battery Charger gebruiken i.c.m. een Magic Trackpad. Niet ervaringen met de Magic Trackpad i.c.m. niet-oplaadbare batterijen. On-topic blijven graag.:)

Bijdrager
    Chiel1990

hoe vaak heb je die oplaadbare batterijen al opgeladen? want oplaadbare batterijen moeten eerst even op niveau komen door ze een paar keer te gebruiken. Dit heb ik met mijn magic mouse icm de battery charger (en deze batterijen).

Bijdrager
    iep

Voordat je die batterijen gebruikt moet je ze ook volledig opladen en daarna volledig laten ontladen (m.a.w. domweg gebruiken tot er echt geen restje sap meer in zit). Dit zijn namelijk NiMH batterijen en die moet je beslist niet tussendoor gaan opladen of maar ten dele. Dat kan bij li-ion weliswaar maar niet bij NiMH.

Dat bt icoontje gaf in 10.5 ook al een batterijtje in het symbool aan als je een bt apparaat had waarvan de batterij aardig leeg is en vervangen moet worden. Of dat in 10.4 ook zo was weet ik niet, toen had ik nog geen bt keyboard/muis.

Bijdrager
    R-Flow
    Chiel1990 op 15 november 2010

hoe vaak heb je die oplaadbare batterijen al opgeladen? want oplaadbare batterijen moeten eerst even op niveau komen door ze een paar keer te gebruiken. Dit heb ik met mijn magic mouse icm de battery charger (en deze batterijen).

Deze iMac heb ik sinds begin oktober. Om de twee weken opladen, dus al zeker meerdere malen.

Ik zal proberen de batterijen volledig te ontladen en weer op te laden, kijken of dat verschil maakt.

Bijdrager
    FlamingRealm

Hier presteren de Apple batterijen die bij de battery charger zitten ook een stuk minder dan die bij het Magic Trackpad geleverd werden. Die gingen zeker 2 maanden mee, maar de Apple herlaadbare batterijen gaan maar iets van 2 weken mee.
    Als ze helemaal opgeladen zijn, geeft de Magic Trackpad trouwens aan dat ze maar op 80% zitten (al kan dat ermee te maken hebben dat herlaadbare batterijen maar 1,2 V hebben en niet-herlaadbare 1,5V).

Bijdrager
    R-Flow

Dat hangt bij mij van het tijdstip af wanneer je de batterijen in je Trackpad stopt. Als ik ze na het voltooien van het opladen direct in me Trackpad stop dan geeft ie 100% aan (iets dat binnen het uur 99% wordt). Laat ik ze een tijdje in de oplader zitten dan is het inderdaad 80% of wat hoger.

M’n percentage is vandaag trouwens met 9% gedaald. Bizar.

Vind het weer een schrale ervaring met Apple…

Bijdrager
    1984
    R-Flow op 15 november 2010

Laat ik ze een tijdje in de oplader zitten dan is het inderdaad 80% of wat hoger.
    M\’n percentage is vandaag trouwens met 9% gedaald. Bizar.

Ik ga er vanuit dat je de oplader in het stopcontact laat zitten..? vanmiddag erin gedaan, lampje oranje ,later groen, net was het uit,(en zo laat ik hem zitten in het stocontact)
    Dat percentage zegt eigenlijk niets bij mij , in het begin staat hij hoog daalt de zelfde dag flink naar beneden, blijft vervolgens dagen lang op 50% staan komt hij onder de 30% dan is hij meestal binnen een dag leeg (al kun je vaak nog uren lang door werken als hij op 0% staat), maar gaat wel gemiddeld 2 weken mee of hij na het opladen nu op 100 of 70% staat.

Bijdrager
    iep
    FlamingRealm op 15 november 2010

Als ze helemaal opgeladen zijn, geeft de Magic Trackpad trouwens aan dat ze maar op 80% zitten (al kan dat ermee te maken hebben dat herlaadbare batterijen maar 1,2 V hebben en niet-herlaadbare 1,5V).

Exact daarom vindt OS X dat er minder in je batterijen zit. Dit probleem is dus ook van toepassing op andere oplaadbare batterijen, niet alleen die van Apple. Het gebruik van iets als een Duracell alkaline batterij levert een wat hoger voltage waardoor OS X vindt dat er wel voldoende in zit. Overigens zegt dit niet zoveel over hoe lang je daadwerkelijk met die batterijen doet. Tot dusver merk ik geen verschil tussen die alkalines en de oplaadbare batterijen van Apple.

Bijdrager
    R-Flow

Het gaat mij er meer om dat ik het lichtelijk vaag vindt dat je om de twee weken met die batterijen aan de gang moet terwijl standaard batterijen dik 2 maanden meegaan. Had natuurlijk wel wat verschil verwacht, maar ging er eigenlijk wel van uit dat die dingen een maandje mee zouden gaan. En niet dat ik om de twee weken geconfronteerd wordt met een Magic Trackpad die helemaal leeggezogen is.

Hoe het er nu voor staat gaan de oplaadbare batterijen van Apple 4x zo snel op.

Bijdrager
    iep

Wat ik daarmee wilde zeggen was dat het percentage wel iets minder is maar dat het in de praktijk geen probleem hoeft te zijn. Bij jou is er in de praktijk wel een probleem waarbij het of de batterijen of de trackpad kan zijn. Het gebruik van de trackpad doet ook een duit in het zakje (de een gebruikt het intensiever dan de ander). Wat doen andere apparaten op die batterijen?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.