9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Mackapoen

[Opgelost] Magic Trackpad 2 klikt niet meer

Hallo, sinds gisterenavond lukt het niet meer om te klikken met mijn Magic Trackpad. Voor ik bij apple aan de bel trek wil ik toch even informeren of er iemand een trucje kent om dit op te lossen. Overigens werkt de trackpad nog wel. Het klikken gebruik ik voornamelijk om de “rechtsklik functie” te gebruiken. Bij mij is dat de in rechter benedenhoek klikken en dat lukt nu dus niet meer. Weet iemand raad?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 3 dagen geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    Groentenboer

Heb je al gekeken of de instelling voor Secundair klikken aan staat en goed is ingesteld?

Zo ja: probeer eens een andere keuze, bijvoorbeeld tikken met twee vingers.

Bijdrager
    Mackapoen

@groenteboer.

Dankjewel voor je reactie. Ik heb de functie wel aangevinkt maar het is echt het fysieke klikken wat het niet meer doet. Je voelt niks meer. Gek genoeg over heel het trackpad, dus niet alleen in de benedenhoek rechts. Net of ‘t-ie vast zit van binnen.

Bijdrager
    Groentenboer

Heb je de trackpad al uit en weer aangezet?

Bijdrager
    Buzz

De trackpad zit ook letterlijk vast, fysiek klikken is een illusie, er zit geen scharnier in. Net als de home-knop op de iPhone krijg je alleen maar het gevoel van een klik, doordat een motortje het trackpad een beetje laat trillen (haptic feedback), en er een geluidje wordt gemaakt (dat je uit kan zetten in de preferences). Het lijkt erop dat dit gedeelte het niet meer doet bij jou. Als aan- en uitzetten, de voorkeuren uitproberen, en uitproberen op een andere Mac niet helpt, dan zou je er toch mee langs de Apple service provider moeten gaan.

Bijdrager
    tjapie

Even een hele stupide opmerking wellicht, maar staat je Trackpad op een vaste, gladde ondergrond? Ik heb weleens meegemaakt dat m’n Trackpad net op een randje stond waarbij ik het idee had dat de Trackpad het niet meer deed, maar ergens anders neerzetten verhielp dat issue toen.

Bijdrager
    Mackapoen

@groentenboer. Jaaaa, dat is’t em! Het is dat je het zei want ik was compleet vergeten dat er ook een aan/uit knop op zit. Dankjewel!

@buzz Kijk dat is nu eens goede info. Ik heb me altijd al afgevraagd hoe dat nu eigenlijk werkt.

@tjapie Zoals je ziet met dat aan/uit knoppie is je opmerking helemaal niet stupide.

Bedankt iedereen voor het meedenken. ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ‘๐Ÿป

Bijdrager
    tjapie

@mackapoen Fijn dat hij het weer doet:)

Bijdrager
    Groentenboer

Het is een vaker voorkomend probleem dat wordt opgelost door de track pad uit en aan te zetten.

Het is wel te hopen dat het probleem echt wordt opgelost. Het is natuurlijk een kleine moeite om de track pad even uit / aan te zetten maar het is wel erg slordig dat het ding af en toe bevriest.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.