23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

Magic Mouse schiet alle kanten op

Heb een splinternieuwe magic muis.
    Na 24 uur goed te hebben gewerkt schiet hij nu regelmatig alle kanten op.
    Batterijen zijn nog 100% (volgens de voorkeuren)

Bekend probleem?

Bijdrager
    Sascha

Hangt er niet wat vuil tegen te lens onderaan ?

Bijdrager
    OMT-fan

Net nieuw (en schoon)
    Hij valt ook regelmatig uit en het groene lampje knippert en is niet constant aan.

Bijdrager
    Jens

Op welk oppervlak (ondergrond) gebruik je de muis?

Bijdrager
    sedikit

Misschien open deur, maar je weet het nooit:
    Heb je de muis wel goed in de hand.? Dat betekent dat het Apple-icoon op de muis onderaan moet zitten. Andersom krijg je inderdaad dat de cursor doet of hij dronken is.
    Als dit niet de oorzaak is, kan het zijn dat de batterijen niet goed “vast” zitten.Een, eerlijk gezegd, onvergeefbaar Apple-euvel, zoals het dekseltje dat er om de haverklap afvalt. Ik heb de twee batterijen klem gezet met een samengevouwen stukje papier. Dat was afdoende (behalve dat pielerige dekseltje…).

Bijdrager
    Hagert

Dat op z’n kop probleem herken ik:$

Bijdrager
    OMT-fan

Gebruik de muis op een glad bureaublad. Mijn vorige muizen ook en dat ging altijd perfect.
    Ook de eerste dag ging het goed.

Ben nu 3 min. bezig om deze reactie te schrijven (3x uitgevallen).
    Batterijen er uit gehaald enzo….
    Het groene lampje gaat steeds aan en uit, dat moet toch constant aanblijven?

Bijdrager
    sedikit

Ga eens naar het Bluetooth-icoon in de menubalk. Daar moet staan “muis van…”, en dan volgt je naam. Click daarop, en daarna op “verbind”. De ellende is wel, dat je hiervoor wel even een (andere) USB-muis moet gebruiken (weer een Apple-euvel…)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat uitvallen is natuurlijk niet normaal. Probeer eens batterijen van GP. ( http://www.gpbatteries.nl/ ) Ik heb het zelfde probleem gehad met b.v.b. Duracell (zowel in de muis als in de camera). Deze GP batterijen zijn wat “forser” ontworpen. Daar bedoel ik mee dat ze eerder een fractie groter zijn (paar 10de van een millimeter) i.p.v. kleiner waardoor bepaalde merken wat losjes in de ruimte zitten. Ze zijn tevens 2700 mAh i.p.v. 2500. Nadat ik deze ging gebruiken heb ik nergens geen last meer van. Uiteraard zullen er nog andere merken zijn met deze eigenschappen, maar van GP weet ik het zeker.

Als het niet de batterijen zijn, zou ik terug gaan naar de winkel…

Bijdrager
    OMT-fan

Magic muis van mijn mini nu in gebruik.
    Die werkt (bijna) vlekkeloos.
    Overigens heet de ene muis Magic mouse en de andere wireless mouse in de bluetooth voorkeuren.
    Dat “wegschieten” gebeurt ook bij de andere muis, maar wel minder.

Kan het ook aan de iMac liggen (bevoegdheden al eens hersteld)?

Bijdrager
    1984

Onder welk Os draait de iMac en de Macmini…?

Mac OS X versie 10.5.8 of hoger met de Wireless Mouse-software-update 1.0

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Die bevoegdheden hebben daar 0% mee te maken.
    Ik denk eerder aan interferentie van een elektrisch apparaat dat in de buurt staat (speakers misschien?).

Bijdrager
    sedikit

Misschien eens proberen met de installtie van MagicPrefs?
    http://www.macupdate.com/info.php/id/33095/magicprefs
    daarin kun je ook de Tracking Speed en de Touch Sensitivity regelen. Het is maar een idee!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    1984 op 14 november 2010

Onder welk Os draait de iMac en de Macmini…?

Mac OS X versie 10.5.8 of hoger met de Wireless Mouse-software-update 1.0

De TS zegt dat hij de eerste 24 uur goed werkte. Kan dus geen versie issue zijn lijk mij.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    sedikit op 14 november 2010

Misschien eens proberen met de installtie van MagicPrefs?

http://www.macupdate.com/info.php/id/33095/magicprefs

daarin kun je ook de Tracking Speed en de Touch Sensitivity regelen. Het is maar een idee!
    Laten we eerst kijken naar de standaard situatie voordat we third party software gaan installeren. Het lampje gaat o.a. steeds uit, magicPrefs veranderd daar niets aan.

Bijdrager
    OMT-fan

Ik draai 10.6.5 op de allernieuwste 27 inch iMac (2 dagen oud!).
    De mini ook onder 10.6.5

De suggestie van sedikit (verbind opnieuw aangeklikt met een USB-muis) gedaan, en het lijkt nu beter……. met de magic muis van de mini

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat deed (moest ik) in het begin ook geregeld doen, maar na plaatsen van een ander merk batterijen (GP) hoefde dat dus niet meer…

Bijdrager
    1984

Ik heb alle soorten batterijen gebruikt probleemloos ook Duracell ,nu gebruik ik de oplaadbare, aangezien de magic muis splinternieuw is zou ik morgen even bellen .ik had het het probleem dat hij erg snel leeg was, één telefoontje en ik kon langskomen om hem te testen en vervolgens een nieuwe mee naar huis te nemen.

Bijdrager
    sedikit

Ik begrijp niet dat dit gedonder met de twee laatste versies van de Apple-muizen, de Mighty Mouse en de Magic Mouse, zo lang blijft doorsudderen. Als ze het doen, prachtig! Maar ze haperen beiden véél te vaak, omdat de constructie veel te kwetsbaar is. Eerlijk gezegd vind ik het schandelijk voor een bedrijf als Apple, met die pretenties, met name op design-gebied, dat ze deze miskleunen op de markt hebben durven brengen. Ik heb mijn Mighty Mouse 3 keer om moeten ruilen, dank zij ( wat fantastisch, wat een-extra betaalde- service!) de AppleCare. Maar na het falen van ook de derde Mighty Mouse, moest ik wel het volle pond betalen voor de Magic Mouse. Niks klantvriendelijk gebaar, niks bijbetalen. En nu,net als de TS ook weer af en toe falende Magic Mouse…..

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    1984 op 14 november 2010

Ik heb alle soorten batterijen gebruikt probleemloos ook Duracell

Toch kan het wel eens aan de batterijen liggen, want ik had het dus zowel bij de muis als bij een Pentax spiegelreflex camera. En ik heb dat echt uitgetest hoor. Elke keer als ik dus merk A er in had zitten ging het goed, switchte ik naar merk B dan was er direct sprake van een slecht contact (vooral bij de muis), ging ik weer terug naar merk A verdween dat probleem weer. Dat kan geen toeval zijn. Het hoeft ook niet persé aan het merk te liggen, het kan ook een hele batch zijn die door de productie controle zijn geglipt.

Ik ben het overigens wel met sedikit eens dat zo iets simpels als een muis gewoon moet werken (ik had ook snel problemen met de mighty mouse, het scrollen ging niet goed) en daar zou je geen Applecare voor hoeven te nemen.

Bijdrager
    OMT-fan

Vrees dat het wellicht iets met de iMac heeft te maken. Beide magic muizen (die van de mini en de nieuwe) schieten alle kanten op, terwijl ze op de mini (in een andere kamer) vlekkeloos werken. Als ik de Mac opnieuw opstart en de muis opnieuw verbind werkt alles (een tijdje) zoals het hoort.
    Ga maar eens even met de leverancier bellen.

Bijdrager
    sedikit

@Hans Flick,
    Dit laatste bericht van jou duidt er volgens mij op dat de golflengte van je muis gestoord wordt door een ander apparaat. Ik heb er ook niet zoveel verstand van, maar misschien je draadloze router, of iets van de buren?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    hendrik op 14 november 2010

Die bevoegdheden hebben daar 0% mee te maken.

Ik denk eerder aan interferentie van een elektrisch apparaat dat in de buurt staat (speakers misschien?).
    Even mij zelf citeren…

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.