5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    whaha

Magic Mouse vs Magic Trackpad

Ruim twee jaar geleden, toen ik mijn tweede iMac kocht, had ik de keuze voor een Magic Mouse of een Magic Trackpad.
    Ik heb toen gekozen voor een trackpad aangezien ik al een muis had en niet onder de indruk van de magic mouse was.
    Indertijd was ik ook geen fan van de trackpad en heb ik deze 2 jaar in zijn doos bewaard. Inmiddels heb ik deze daaruit gehaald en gebruik ik tot genoegen deze al enkele maanden met mijn linkerhand. Mijn muis staat nog steeds rechts en dat vind ik een erg fijne combinatie.
    Scrollen gaat zo fijn met een trackpad en andere zaken gaan weer fijner met de muis. Toch vroeg ik me af of de magic mouse niet een combinatie is van een trackpad en een muis. Kortom:

Wat zijn ieders ervaringen met de Magic Mouse & de Magic Trackpad en waarom zou je niet meer zonder willen?
    Welke heb je het liefste? Gebruik je ze allebei? Wat zijn de nadelen tegenover een gewone muis? Kun je wel gamen met een Magic Mouse?

Mijn trackpad heet trouwens ‘kat’.:D

Bijdrager
    plonserd

Al sinds m’n eerste iBook -ondertussen al 10 jaar geleden- gebruik ik amper nog een muis, gewoon omdat Apple toch wel verschrikkelijk goed weet hoe ze een trackpad moeten maken. Sinds het glazen trackpad is het er alleen nog maar op vooruit gegaan, en nu met Force Touch bewijzen ze nog maar eens dat ze een quasi perfect trackpad nog beter kunnen maken.

Om maar te zeggen dat ik een enorme fan ben van de Apple trackpads:p De Magic Mouse vind ik dan weer een verschrikkelijk onding. Zwaar, glijdt niet lekker, en maakt daardoor ook een irritant sleepgeluid op een houten tafel of bureau. Ik gebruik enkel een muis als ik in Pixelmator fijne bewerkingen doe, en dan is dat gewoon een goedkoop simpel dingetje van 10 euro.

Moet wel zeggen dat ik sinds ik me ben gaan verdiepen in Alfred m’n trackpad/muis amper nog gebruik..

Bijdrager
    plonserd

Ook zijn er zoveel nuttige multitouch commands in OSX die je op een Magic Mouse niet zo makkelijk voor elkaar speelt.. 4-vinger-swipe om te wisselen van desktop, Look up, roteren,..

Bijdrager
    SunKeeper

Ik gebruik beide. Ieder heeft zo zijn voordelen.

Zo is de muis sneller op lange afstanden en met scrollen, maar de trackpad is makkelijker voor preciesiewerk. (<hoe je dat dan ook mag schrijven)

Verder qua ergonomie vindt ik het persoonlijk fijner om af en toe af te wisselen. Je pols ligt toch rustiger voor het trackpad omdat dan niet steeds je hele hand zich moet verplaatsen.

Dat een Apple trackpad veel beter is lijkt me een understatement.
    Ik werk ook af en toe met sommige Windows-notebooks (Asus, Acer, Toshiba, HP, Dell) maar als er dan voor langere tijd geen USB-muis voorhanden is, krijg ik bij sommige modellen echt zin om een bijl te pakken en het hele ding in stukjes te hakken.:-x
    Vooral bij die ronde trackpads en bij die dingen met zo’n stom scrollbalkje aan de rechterkant. Wat ook hinderlijk is dat vaak het trackpad niet in het midden van de notebook zit. Werkelijk waar nooit begrepen waarom.

Bijdrager
    whaha

Dat laatste is ook een grote ergernis van mij. Dan ben je lekker aan het typen op die notebook en dan verplaats de cursor zich opeens omdat je per ongeluk de trackpad hebt aangeraakt en ben je bijvoorbeeld opeens ergens anders in het document aan het typen. Vreselijk.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.