7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Hanton

Magic Mouse verbindt met verkeerde computer

Goedemorgen,

Heeft iemand een tip hoe ik deze kleine ergernis kan oplossen?
    Als ik op kantoor kom met m’n macbook Pro en ik aan de slag wil gaan met de Magic Mouse,
    dan is deze al gekoppeld aan een andere computer, een mac Mini servertje dat onder het buro staat.

De muis is niet specifiek toegevoegd aan de Mini maar toch koppelt hij iedere dag.
    Best vervelend want moet iedere dag via schermdeling Bluetooth uitzetten op de mini voor ik aan de slag kan. Ik heb al -tig keer de apparaten verwijderd op de mini, BT uitgezet maar dat helpt niet.
    De mini start ieder dag automatisch op, BT springt standaard weer aan en de muis wordt gekoppeld.

De (beetje drastische) oplossing zou volgens mij zijn om BT permanent uit te zetten op de Mini maar heb echt geen idee hoe je dat doet. Iemand?

Groeten,
    Hanton

Bijdrager
    iNicky

Verbindt een bedraad TB of muis aan de MM en zet dan BT uit. Bij opstarten gaat BT dan niet automatisch aan.

Bijdrager
    Hanton

Bedankt voor de tip!
    Net even gedaan eerst met een bedraad toetsenbord maar dat werkt niet. Herstart en BT staat weer aan.
    Daarna met een “draadmuis”: idem. BT staat weer vrolijk aan. Of hij nu automatic gaat koppelen weet ik niet.

Bijdrager
    SunKeeper

Waarom gooi je de koppeling met de muis er niet gewoon uit op de Mac mini?

Systeemvoorkeuren > Bluetooth. Zoek je muis, en klik op de [-]-knop onderaan het linkervak.

Klaar!

Bijdrager
    Hanton

@SubKeeper

Zover was ik al…:lol:
    Dat werkt niet, de mini koppelt steeds opnieuw met eender welke BT muis die hij vindt bij het opstarten.
    Handigst lijkt me dat BT permanent UIT staat. Alleen weet ik niet hoe…

Bijdrager
    SunKeeper

Lijkt me sterk, maar goed.

Dan moet je een andere instelling wijzigen:

Systeemvoorkeuren > Bluetooth > Geavanceerd.

Haal daar eens alle vinkjes weg.

Bijdrager
    Hanton

Thanks!

Deze eerste vink zal de boosdoener geweest zijn.
    Net de mini herstart en BT blijft nu ook effectief uitstaan. :thumbsup:

Even afwachten of dit ook zo blijft.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.